lørdag den 31. oktober 2015

Månedens læsning #4: Oktober 2015


Oktober har været en overraskende god læsemåned. Jeg har fået læst 10 bøger, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Det har selvfølgelig også noget at gøre med, at oktober bød på både efterårsferie og Readathon, men alt i alt har jeg prioriteret hyggelæsning lidt højere denne måned end sidste. Jeg er dog lidt bagud med at anmelde de bøger jeg har læst, men det skal nok komme.

Måneden startede ud med en anmeldelse for Lovebooks af e-bogsudgaven af Lad Ulvene Komme af Carol Rifka Brunt. Det var en rigtig god læseoplevelse, som jeg har anmeldt her.

På studiet har vi læst I am Legend af Richard Matheson, hvilket var ok. I efterårsferien begyndte jeg på Harry Potter og De Vises Sten og den uge nåede jeg også igennem Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer. Det er mange år siden, at jeg sidst har genlæst Harry Potter bøgerne, men det var præcis hvad jeg havde brug for. Derfor har jeg denne måned også netop færdiglæst Harry Potter og Fangen fra Azkaban, og det er min plan at genlæse de sidste bøger i serien inden for nærmeste fremtid.

Til Readathon læste jeg Beastly af Alex Flinn, og var så begejstret, at jeg allerede har købt to andre af forfatterens bøger. Jeg stiftede også endelig bekendtskab med Winnie-the-Pooh af A. A. Milne. Ud på de sene nattetimer læste jeg Han er bare ikke vild med dig af Greg Behrendt, som var lidt ’meh’ (filmen er så meget bedre!). Doll Bones af Holly Black nåede jeg også at begynde på og færdiglæse dagen efter.

The Graveyard Book af Neil Gaiman læste jeg i forbindelse med #graveyardreads og har anmeldt den her.

Alt i alt en ganske god læsemåned.

Har du læst noget godt i oktober? J

2 kommentarer:

  1. Hvad synes du om Doll Bones? Jeg lurer lidt på, om jeg skal læse den på et tidspunkt.

    Min læsemåned var ret blandet - jeg tror, jeg fik brugte det meste af karakterskalaen - og dog, jeg mindes ikke, at jeg gav topkarakterer, men der var dog en del gode oplevelser. Jeg har lidt højere forventninger til november, hvor jeg skal i gang med flere serier, jeg har glædet mig til at læse :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var lidt skuffet over Doll Bones, må jeg indrømme. Det var en fin børnebog, men den er slet ikke så uhyggelig som forsiden og titlen antyder. Og så manglede jeg også lidt afklaring til sidst i bogen. Til gengæld er den hurtigt læst, så der kan ikke ske noget ved at give den et forsøg :)

      Hvor lyder det spændende med serier i november, håber det bliver godt! :)

      Slet