onsdag den 30. december 2015

Månedens læsning #6: December 2015


Endnu en måned er gået, og december er bare fløjet afsted - jeg føler næsten ikke, at jeg har nået at nyde den fuldt ud. Det skyldes i høj grad eksamenstravlhed, jul, fødselsdag, og om et øjeblik, nytår. 

Det blev dog alligevel til ca. 5 bøger denne måned. Når jeg siger ca. 5, er det fordi, at jeg udover dem på billedet også har læst 'CliffsNotes: 1984,' men da den hverken er særligt fotogen eller relevant for bloggen, tæller den ikke helt. Og 'Darkness Echoes' er jeg heller ikke helt færdig med endnu, så den tæller egentlig heller ikke helt med i regnskabet.

Måneden startede med e-bogen 'Hvis bare du var min' af Jenny Han, som jeg anmeldte for Lovebooks. Det var en ganske sød og hyggelig kærlighedshistorie.

Dernæst læste jeg klassikeren '1984' af George Orwell, som også var månedens bedste læseoplevelse. Den har jeg ikke helt sluppet endnu, da jeg i øjeblikket skriver eksamensopgave om den.

Jeg havde oprindeligt planlagt at læse masser af julebøger denne måned, men eksamen kom i vejen og tog fuldstændig overskuddet fra mig. Derfor blev det kun til den korte e-bogs novelle 'A Christmas Surprise' af Emily Murdoch, og 'With Love at Christmas' af Carole Matthews. Begge var hyggelige og passede perfekt til højtiden.

I juledagene påbegyndte jeg 'Darkness Echoes,' som er en YA Short Story Collection. Jeg har læst de tre første, som har været sådan lidt 'meh' - hverken helt vildt gode eller dårlige. Jeg kan egentlig godt lide historierne, men det virker som om, at der ikke er blevet korrekturlæst ret grundigt før bogen røg i trykken, og det irriterer min læsning. Jeg glæder mig dog til at læse resten af bogen.

Har I læst noget godt i december? :) 

4 kommentarer:

  1. Åh... 1984... det er en af de bøger, der har gjort størst indtryk på mig. Det kan være, jeg snart skal læse den igen :)

    En af mine bedste læseoplevelser i denne måned var 'Alloy of Law' - 4. bog i Mistborn-serien (selvom det nu er en sandhed med modifikationer, eftersom denne bog ikke har særlig meget med den første trilogi at gøre). Kan anbefales!

    Godt nytår :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. 1984 sætter bestemt en masse tanker i gang! En genlæsning lyder slet ikke dårligt :)

      Mistborn trilogien vil jeg virkelig også gerne læse, måske det skal være et af mine projekter i år. Dejligt at du kan anbefale den! :)

      Rigtig godt nytår! :D

      Slet
  2. Åh, 'To all the boys I've loved before' er så sød og fjollet. <3
    December var ikke vildt overvældende læsemæssigt, men jeg nåede da bl.a. at læse 'The Nutcracker' og 'The Polar Express', der var semi julede. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den bestemt, tænker også at jeg skal læse fortsættelsen på et tidspunkt :D
      Åh både 'The Nutcracker' og 'The Polar Express' vil jeg virkelig gerne læse - det må blive næste jul! Der håber jeg på at få læst flere julede bøger, men kan godt frygte at eksaminer kommer i vejen igen.
      Men lidt er bedre end ingenting jo <3

      Slet