søndag den 31. januar 2016

Månedens læsning #7: Januar 2016 (Monthly Wrap-up for January 2016)


Scroll down for English version


Den første af årets måneder er allerede gået. Den er fløjet forbi i en blanding af eksamensstress, nervøsitet, jubel, og til sidst velfortjent ferie. Nu står februar for døren med semesterstart. Det er ikke til at tro, at jeg skal i gang med mit 8. semester på universitetet. Heldigvis tegner det til at blive et rart semester, det krydser jeg i hvert fald fingre for, for mine fag lyder lovende.

I januar fik jeg læst hele 11 bøger, på trods af eksaminer. Nogle af dem var dog ikke så lange, men de tæller jo alligevel med i det store hele. Det gik også lige pludselig stærkt med at få tilbudt anmeldereksemplarer denne måned, noget som jeg slet ikke er vant til, men er meget beæret over. Jeg tænker, at det må have noget med min Bookstagram account at gøre (@readingraindrops), hvilket jo er skønt!

Min læsemåned startede med at læse og anmelde e-bogen Jeg er her stadig af Clélie Avit for Lovebooks, hvilket var en skøn og rørende læseoplevelse.

Derefter havde jeg besøg af Alkymisten af Paulo Coelho, i forbindelse med #Alkymistenrejser. Den lille, fine bog passede perfekt som læsning indimellem mine eksaminer, og var både en skøn bog i sig selv, men i lige så høj grad pga. de små noter undervejs fra tidligere læsere.

Alene i Paris af Jojo Moyes og Cinderella, or The Little Glass Slipper af Perrault og Camille Rose Garcia, var begge korte og letlæste bøger, som jeg fik i julegave og nød at læse.

Alle tre bøger i Kissed by an Angel trilogien af Elizabeth Chandler var månedens positive overraskelse! Jeg fik serien i julegave uden at kende noget til den, og den var virkelig god og spændende YA fantasy.

Den første bog i trilogien The Whispers of the Fallen af J. D. Netto fik jeg tilsendt som e-bog af forfatteren til anmeldelse. God epic fantasy serie, som jeg glæder mig til at læse videre i. Han har nemlig også været så rar at sende mig de to andre bøger i trilogien til anmeldelse.

Af Plusbog.dk fik jeg tilsendt den nye bog af Mari Jungstedt og Ruben Eliassen, En mørkere himmel til anmeldelse. Den var ikke rigtigt noget for mig, desværre, men jeg forestiller mig at krimifans vil være mere begejstrede. Måske.

The Beast Within af Serena Valentino var en ganske fin fairy tale retelling, eller måske nærmere en prequel, til Skønheden og Udyret. Den var dog desværre ikke helt så fantastisk som jeg havde håbet.

Månedens mest skuffende læseoplevelse var desværre Emotions af Arnulfo Cantarero. Han kontaktede mig og spurgte, om jeg var interesseret i at anmelde hans bog, og det sagde jeg ja til, da dens synopsis lød som noget for mig. Der var mange grunde til, at jeg kun gav denne bog en enkelt stjerne, og jeg forsøger lige nu at formulere en anmeldelse af den, som skal forklare hvorfor.

Alt i alt en meget blandet måned, både genremæssigt og kvalitetsmæssigt. De fleste af disse bøger har jeg allerede anmeldt her på bloggen, resten har anmeldelser på vej J                                                                      

Hvad var din bedste læseoplevelse her i januar?



English version of My January Wrap-up.
I can’t believe we’re already done with the first month of 2016! It’s been a mixture of being nervous and  stressing about exams, then celebrating and almost two weeks off. February means going back to University, but luckily, my classes this semester seem promising, so I hope it will be a good one.

I managed to read 11 books in January, despite exams. Some of them were short, but they count anyway. Suddenly, because of my Bookstagram account (@readingraindrops) I suspect, the books for review started piling up, which is amazing, and I’m so honored that authors want my opinion on their books.

I read and reviewed the e-book I’m Still Here by Clélie Avit for the Danish publisher Lovebooks. It was an amazingly touching reading experience.

The travelling book, The Alchemist by Paulo Coelho visited me as a part of the Danish bookblogger project, #Alkymistenrejser. The short read was perfect for in between my exams, and I especially enjoyed the little notes that previous readers had left in it.

Paris for One by Jojo Moyes, and Cinderella, or The Little Glass Slipper by Perrault and Camille Rose Garcia were both short reads. I had gotten both of them for Christmas and really enjoyed reading them.

All three books in the Kissed by an Angel trilogy by Elizabeth Chandler were the books that surprised me the most this month, in a positive way. I got them for Christmas and knew nothing about them, but they turned out to be great YA fantasy.

J. D. Netto was so awesome to send me his Whispers of the Fallen trilogy as e-books for review. I really enjoyed the first book, and I can’t wait to continue this epic fantasy in the next two books.

Plusbog.dk sent me the new book by Mari Jungstedt and Ruben Eliassen, En mørkere himmel for review. I don’t think it’s translated to English yet, hence the lack of an English title here. It wasn’t really for me, but I think fans of crime fiction might enjoy it.

The Beast Within by Serena Valentino was a nice enough fairy tale retelling, or rather prequel, to The Beauty and the Beast. It was not as amazing as I had hoped, though.

The most disappointing book of the month, I’m sorry to say, was Emotions by Arnulfo Cantarero. He contacted me to ask if I would be interested in reviewing his book. The synopsis sounded promising, so I said yes. Unfortunately, there are a lot of reasons for my one star rating of it, and I’m currently working on a review, to explain why.

Overall, it was a really mixed month, reading wise, both in terms of genre and quality. Most of these books I’ve already posted reviews of, the rest are on their way J


What was your best reading experience of January? 

2 kommentarer:

  1. Min bedste læseoplevelse var uden tvivl 'Det Ulmende Oprør' - den er SÅ god og jeg er vildt spændt på fortsættelsen (og jeg har brug for den NUUU!!!). <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Uuuh det lyder godt! <3 jeg har den faktisk allerede stående på hylden, så burde så meget snart komme i gang med den :)

      Slet