lørdag den 6. februar 2016

"Rebellion" (The Whispers of the Fallen #2) by J. D. Netto


Title: Rebellion (The Whispers of the Fallen #2)   Author: J. D. Netto   Year of publication: 2014   Publisher: Untreed Reads Publishing


Read as e-book

A digital copy of this book was kindly provided by the author in exchange for an honest review

This is the second book in The Whispers of the Fallen trilogy. The journey continues where we left off in the first book. I enjoyed The Whispers of the Fallen and was really excited to continue the adventure. Luckily, the sequel does not disappoint!

It is extremely well written. I really like the writing style, which is formal and descriptive as in the first book, which suits the historical feeling of the story. It somehow makes the old world seem more authentic and believable, and you truly enter this world through the language.

I found it easier to follow the story now that I know the main characters and the universe better, but there are still a lot of minor characters and places and creatures to keep track of, which gets confusing at times.

In my opinion, Isaac is an amazing protagonist. There is no fake macho attitude about him – if he’s sad, he cries. The same goes for the other characters; I love the fact that they show their feelings. They are not just coldblooded battle machines, but they actually get affected by the extreme circumstances they find themselves in and the violence and brutality they encounter everywhere.

The reading is not for the faint of heart. The atmosphere is dark and grim, and the descriptions are vivid and brutal. You get every bloody, gory detail, but it really just adds to the rough and unforgiving universe portrayed, so there’s no reason to sugarcoat uncomfortable scenes. The characters do not have that luxury, and the reader lives through the gore with them.

The more I read, the more excited I get about this series, and I can’t wait to read the third book to see what happens next!


Danish version:

Denne e-bog er et anmeldereksemplar fra forfatteren.

Dette er anden bog i The Whispers of the Fallen trilogien. Eventyret fortsætter hvor vi slap i første bog, som jeg ret godt kunne lide. Jeg havde været spændt på at fortsætte historien, og heldigvis skuffer bog nummer to ikke!

Den er virkelig velskrevet, og jeg kan rigtig godt lide skrivestilen, som på samme tid er formel og beskrivende som i første bog, hvilket passer godt til den historiske følelse den giver. Det gør den gamle verden, som er beskrevet, meget mere autentisk og troværdig, og gennem sproget træder man virkelig ind i den.

Jeg følte, at jeg havde nemmere ved at finde rundt i historien, nu hvor jeg kender hovedpersonerne og universet lidt bedre. Der er dog stadig masser af mindre betydningsfulde personer, steder og væsner at holde styr på, og det bliver til tider stadig en smule forvirrende.

Isaac er, efter min mening, en fantastisk hovedperson. Han har ikke nogen falsk macho facade – hvis han er ked af det, er han ikke bange for at vise det og græde. Det samme gælder for bogens øvrige personer; jeg er vild med, at de viser deres følelser. De er ikke blot koldblodige dræbermaskiner, men bliver rent faktisk tydeligt påvirkede af det de oplever, og den brutalitet og vold de møder overalt.
Dette er ikke læsning for sarte sjæle. Bogens atmosfære er mørk og grusom, og beskrivelserne er maleriske og brutale. Man får hver eneste blodige, ulækre detalje, men det giver noget ekstra til det barske univers bogen portrætterer. Der er derfor ingen grund til at skrue ned for de blodige detaljer, for det er ikke en mulighed bogens personer har, så vi oplever rædslerne sammen med dem.


Jo længere jeg kommer i denne serie, jo mere begejstret bliver jeg for den, og jeg glæder mig derfor meget til at læse tredje bog og se hvad der kommer til at ske. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar