onsdag den 6. april 2016

March Wrap-up / Månedens læsning #9: Marts 2016


SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION

Marts var en virkelig god måned, hvor jeg fik læst en hel masse i den første halvdel af måneden, og holdt en fantastisk ferie i New York og Washington DC i den sidste halvdel, hvor jeg ikke åbnede en eneste bog (med undtagelse af flyveturen derover, hvor jeg læste den lille sorte klassiker The Beautifull Cassandra af Jane Austen, og mine guidebøger fra Lonely Planet undervejs på turen).

Min læsestak for marts måned ser lidt mere imponerende ud, end den i virkeligheden er. Nogle af bøgerne var jeg allerede i gang med at læse, da marts begyndte, og er dermed blot færdiggjort i marts. Udover bøgerne på billedet læste jeg også e-bogen Calendar Girl: Januar, som jeg anmeldte for Lovebooks.

Flere søde forlag og forfattere sendte mig bøger til anmeldelse, og det er jeg utroligt glad for, for der var mange skønne læseoplevelser imellem, hvor specielt Kærlighedsbreve til de døde, One, og Regnen bør fremhæves. Som ulve er færrest og får er flest af Palle Vibe fik jeg også tilsendt som anmeldereksemplar af forfatteren.

Darkness Echoes var en rigtig god samling af mørke fantasy fortællinger, som jeg havde vundet for længe siden på Goodreads.

Til studiet læste jeg Invisible Man af Ralph Ellison og Native Son af Richard Wright, som begge var interessante og behandlede forholdene for afroamerikanere i datidens USA, men især Native Son skilte sig ud som en stærk oplevelse.

Jeg var desuden så heldig at vinde den nye, korte fantasybog Limbo af Kevin Japsen på Forlaget Facets facebookside.

Alt i alt en virkelig god måned, som bød på 13 læste bøger.

Hvad var det bedste du læste i marts? J


English version:
March was a really good month for me. I got to read a lot of books during the first half of the month, and then I had an amazing vacation in New York and Washington DC. During those two weeks I only read the little black classic The Beautifull Cassandra by Jane Austen on the flight to NY, and then my Lonely Planet guide books during the trip.

My stack of read books for March looks a little more impressive than it actually is. Some of the books I just finished in March but had started reading the month before.

A lot of great publishers and authors sent me books for review, which I am so grateful for, since there have been so many great reading experiences among them. Especially Love Letters to the Dead, One, and The Rain.

Darkness Echoes was a great, dark short story collection that I won a while back in a Goodreads giveaway.

For university I read Invisible Man by Ralph Ellison and Native Son by Richard Wright. Both were really interesting in portraying life for African Americans in the US in the past, but especially Native Son stood out for me as a powerful novel.

I was lucky enough to win the new, short fantasy novel Limbo by Kevin Japsen on Forlaget Facet’s facebookpage.

A really amazing month, in which I read a total of 13 books.                    
               

Which was the best book you read in March? J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar