søndag den 1. maj 2016

April Wrap-Up // Månedens læsning #10: April 2016


SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION

April var en rigtig god måned, både personligt og læsemæssigt.

I starten af måneden kom jeg hjem efter en fantastisk ferie i New York og Washington D.C. og nye eventyr blev allerede planlagt, da jeg blev optaget på University College Cork i Irland, hvor jeg skal studere næste semester. Derfor er måneden gået med en masse papirarbejde i den forbindelse, studielæsning, familiesammenkomster, venindebesøg og selvfølgelig hyggelæsning.

Denne måned er det lykkedes mig at læse hele 12 bøger. Jeg prøvede lydbøger for første gang, og det viste sig at være en succes, i hvert fald de engelsksprogede af slagsen (er der nogen der ved, om det er muligt at sætte hastigheden på oplæseren op på eReolens lydbøger? På eReolen Global fungerer det glimrende med selv at bestemme hvor hurtigt der skal læses op, men jeg har ikke tålmodighed til de danske oplæsere!). Eftersom jeg nu kan lytte til bøger mens jeg kører i bus, vasker op, spiser, går tur, osv. er det lykkedes mig at lytte til 4 lydbøger denne måned. What Happened to Goodbye af Sarah Dessen, The Last Academy af Anne Applegate, The Rescue af Nicholas Sparks, og Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe af Benjamin Alire Sáenz.

I april kan man selvfølgelig ikke komme udenom den halvårlige begivenhed, Dewey's Readathon, som jeg deltog i. Det var et fantastisk hyggeligt læsedøgn, hvor det lykkedes mig at læse 3 bøger, som jeg virkelig havde glædet mig til at læse - The Phantom of the Opera af Gaston Leroux, Losing It af Cora Carmack, og Fairest of All af Serena Valentino.

Derudover læste jeg 3 anmeldereksemplarer, nemlig DU KAN! af Palle Diaz-Cordoves Sandager, Lykkeridder af Lars Damkjær, og den fantastiske Jeg er Pilgrim af Terry Hayes.

Til studiet læste jeg Erasure af Percival Everett og The Color Purple af Alice Walker. Begge skal jeg højst sandsynligt skrive eksamensopgave om, så jeg kommer nok til at læse det meste af dem igen.

Alt i alt var det en blandet læsemåned, men der var virkelig nogle gode bøger imellem!

Hvad har I læst i april? :)



English version:

April was a great month. I returned home after an amazing vacation in New York and Washington D.C. and got accepted into University College Cork in Ireland, where I'll be spending next semester.

I also 'discovered' audiobooks, so I managed to read a lot of books this month, 12 in total. The Dewey's Readathon of course also had something to do with it, where I managed to read 3 books (The Phantom of the Opera by Gaston Leroux, Losing It by Cora Carmack, and Fairest of All by Serena Valentino).

I listened to 4 audiobooks (What Happened to Goodbye by Sarah Dessen, The Last Academy by Anne Applegate, Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe by Benjamin Alire Sáenz, and The Rescue by Nicholas Sparks)

I read 3 review copies in Danish - DU KAN! by Palle Diaz-Cordoves Sandager, Lykkeridder by Lars Damkjær and the amazing I am Pilgrim by Terry Hayes.

For university I read Erasure by Percival Everett and The Color Purple by Alice Walker. I might be writing my exam on them, so I'm sure I'll be reading most of them again.

What did you read in April? :)

6 kommentarer:

  1. Det er virkelig genialt, at man kan låne e-bøger og lydbøger via Ereolen og Ereolen Global - det bruger jeg flittigt :-)

    Min bedste læseoplevelse var under Read-a-Thon, hvor jeg blandt andet nød 'The Princess and the Goblin'.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig SÅ genialt! :D men kan det virkelig passe, at det kun er på Ereolen Global, at man kan ændre hastighed på oplæseren ved lydbøger? Indtil videre er det ikke lykkedes mig at gennemskue det på den danske Ereolen i hvert fald :)

      'The Princess and the Goblin' vil jeg virkelig også gerne læse - er glad for at høre, at den også er en fantastisk læseoplevelse! :)

      Slet
    2. Ja, det tror jeg - jeg er i hvert fald ikke stødt på det. Jeg blev faktisk ret overrasket, da jeg hørte andre bogbloggere fortælle om, at de ændrede på hastigheden i Mofibo. Det er aldrig noget, jeg har overvejet/ønsket mig, selvom jeg dog også synes, at flere af de danske oplæsere er ret langsomme.

      Slet
    3. Så må jeg nok bare væbne mig med tålmodighed ved de danske lydbøger :) eller evt. prøve Mofibo på et tidspunkt - det lyder også genialt, selvom jeg er ret meget fan af, at Ereolen er gratis :)

      Slet
  2. Åh, tillykke med optagelsen! Det bliver da VILDT spændende!!! :D
    Og hvor har du altså bare fået slugt mange fine bøger i april! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak <3 Det bliver mega spændende, men også lidt skræmmende! :D
      Ja, april var en virkelig skøn læsemåned <3 ikke mindst pga. readathon, der fik jeg læst nogle rigtig skønne bøger :)

      Slet