onsdag den 11. maj 2016

"Destin - Seerkrystallen" af Danny Biltoft Davidsen


Titel: Destin – Seerkrystallen   Forfatter: Danny Biltoft Davidsen   Udgivelsesår: 2016   Forlag: Forlaget mellemgaard
Bogen er et anmeldereksemplar fra Forlaget mellemgaard

Historien om Destin foregår flere tusinde år ude i fremtiden, i en verden, som virker meget fjern fra vores egen. Og så alligevel ikke. Denne verden viser tydeligt, hvordan menneskehedens grådighed har fået konsekvenser der rækker langt ud over tid og sted.

Destin føler sig fanget. Både fysisk og psykisk, af kuplen han lever under, men i lige så høj grad af samfundet han lever i. Han er på bunden af fødekæden, en forældreløs dreng, som sætter livet på spil for at samle den stjerneenergi, som samfundet er afhængig af. Han er både undværlig og uundværlig på samme tid.

Han og Maridel har altid passet på hinanden, og overlevet så godt de kunne. Da Maridel en dag kommer hjem med et mystisk skrin indeholdende en ædelsten, er der pludselig håb for en bedre tilværelse, men håbet slukkes dog hurtigt, da både Maridel og Destin bliver hvirvlet ind i noget, som er meget større og mere kompliceret end de kunne have forestillet sig. De bliver skilt fra hinanden, da Maridel bliver bortført og Destin ender på skibet ’Den Lovløse,’ fyldt med skattejægere, en slags rumpirater, som han bliver en del af og finder sin plads blandt. Kampen for overlevelse og jagten på Maridel og Seerkrystallen er dog først lige begyndt.

Der er action lige fra start, og man keder sig bestemt ikke. Verdensopbygningen er veludført, og skaber en spændende verden med en interessant baggrundshistorie, som jeg er nysgerrig efter at vide mere om.

Bogen er en god blanding af science fiction, lidt dystopi og et strejf af fantasy, hvilket fungerede virkelig godt. Den er velskrevet, sproget flyder let og jeg nød virkelig at læse den.


Bogen var virkelig underholdende, spændende og eventyrlig. Historien fortsættes, hvilket jeg slet ikke var forberedt på, og jeg glæder mig til at læse videre i serien!

2 kommentarer:

  1. Den har jeg på læselisten til juni og nej, hvor jeg nu glæder mig til at læse den, efter at have læst din anmeldelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg virkelig glad for at høre! :) så håber jeg, at du bliver lige så begejstret for den! :)

      Slet