onsdag den 1. juni 2016

Månedens læsning #11: Maj 2016


Maj måned har været en lidt skør måned, som den egentlig altid er. Jeg lærer nok aldrig helt at finde mig tilpas i limboet mellem læseFERIE og eksamenstid. Jeg har ikke været på uni siden d. 12. maj, og min første eksamen starter først d. 3. juni, så mellemtiden har været præget af en blanding af total ferietilstand og dårlig samvittighed over, at jeg jo også burde læse til eksamen. Førstnævnte tilstand tog dog over i halvanden uges tid, hvilket min læsestak for maj også vidner om.

Jeg har nydt utroligt godt af forlagenes gavmildhed og har således læst mig igennem en del anmeldereksemplarer denne måned, som alle har været overraskende gode oplevelser, med nogle enkelte fuldstændigt fantastiske bøger imellem, hvor især Forbandede kærlighed, Bare en dag og Dronningen af Tearling bør fremhæves og anbefales.

Jeg har således læst hele 11 bøger i maj. En var en e-bog, tre var lydbøger og resten var fine anmeldereksemplarer.

The Poe Estate af Polly Shulman (lyttet som lydbog på Ereolen Global)

Eksperimentet af Catrine Tollström (anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic)

Destin – Seerkrystallen (anmeldereksemplar fra Forlagetmellemgaard)

Forbandede kærlighed af Colleen Hoover (anmeldereksemplar fra Lovebooks)

Belzhar af Meg Wolitzer (lyttet som lydbog på Ereolen Global)

Rivalerne af Alyson Noël (anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic)

Dronningen af Tearling af Erika Johansen (anmeldereksemplar fra People’s Press)

Saint Anything af Sarah Dessen (lyttet som lydbog på Ereolen Global)

Bare en dag af Gayle Forman (anmeldereksemplar fra Gyldendal)

The Gathering of Shadows af J. D. Netto (e-bog, anmeldereksemplar fra forfatteren)

Verdens heldigste kvinde af Jessica Knoll (anmeldereksemplar fra Politikens Forlag)

Bloggen har også fået en del mere opmærksomhed end den plejer denne måned. Jeg har været gæsteblogger på www.weloveya.dk, og mine anmeldelser er blevet delt på forlagenes Facebooksider, bl.a. af Lovebooks, Gyldendal og Politikens Forlag. Så jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til alle jer der følger med og støtter bloggen. Det betyder uendeligt meget, at det jeg deler her, rent faktisk bliver læst og værdsat.


Alt efter hvor meget overskud jeg har midt i eksamensræset, kan det godt være, at bloggen bliver lidt stille de næste tre ugers tid. Det kan på den anden side også være, at der går lidt for meget overspringshandling i den, så der alligevel kommer til at ske en smule. Uanset hvad, så håber jeg, at I har haft en dejlig maj måned, og at juni bliver ligeså J

6 kommentarer:

  1. Det er da ret godt gået! Jeg krydser fingre for eksamen :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også rigtig godt tilfreds, især fordi der var så mange fantastiske læseoplevelser imellem :)
      Tusind tak! :)

      Slet
  2. Det ser ud til at være en god stak du er kommet igennem, og held og lykke med eksamen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er i hvert fald nogle ret anbefalelsesværdige bøger i stakken! :)
      Tusind tak! :)

      Slet
  3. Sikken stak bøger! Jeg vil rigtig gerne læse noget af Colleen Hoover.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå - jeg kan i hvert fald varmt anbefale 'Forbandede kærlighed'! :) Jeg vil rigtig gerne læse mere af Colleen Hoover, for har hørt så meget godt om hendes andre bøger også.

      Slet