lørdag den 9. juli 2016

KONKURRENCE: Bloggen fylder 1 år!


Sponsoreret indlæg

I dag, d. 9. juli, for præcis et år siden, tog jeg beslutningen om at oprette Reading Raindrops, og første indlæg blev udgivet. Valget af navn var egentlig lidt tilfældigt, da jeg var nødt til at lege lidt frem og tilbage for at finde et, der var ledigt og tilgængeligt på blogspot. Jeg endte dog med at blive ret glad for det. Indholdet var på ingen måde tilfældigt. Jeg havde længe haft lyst til at have et sted, hvor jeg kunne gøre lidt mere med de bøger jeg læste, end blot at stille dem tilbage på reolen efter endt læsning.

Siden da er der sket en del. Jeg oprettede en Bookstagram profil til bloggen, så jeg kunne lege med fotografi og nå ud til bogelskere i hele verden. Jeg har samarbejdet med flere danske forlag, og både danske og internationale forfattere. Jeg har gæsteblogget, og endda været inviteret til bloggerarrangementer. Der er kommet en masse søde læsere til, og jeg sætter pris på hver og én. Derfor er det nærliggende at forkæle jer i anledning af bloggens fødselsdag, for uden jer, var det her slet ikke lige så sjovt og hyggeligt.

Heldigvis er der nogle af de fantastiske forlag, jeg har anmeldt bøger for, som har været så søde og gavmilde at sponsorere bøger til en fin lille bogstak, som én heldig følger kan vinde. Jeg har selv sammensat bogstakken, som indeholder tre af de bedste bøger, jeg har læst og anmeldt gennem bloggens levetid. Alle tre er femstjernede læseoplevelser, og passer endda alle perfekt til sommer:

One af Sarah Crossan er venligst sponsoreret af Politikens Forlag – min anmeldelse af bogen kan læses her.

Bare en dag af Gayle Forman er venligst sponsoreret af Gyldendal – min anmeldelse af bogen kan læses her.

Forbandede kærlighed af Colleen Hoover er venligst sponsoreret af Lovebooks (Lindhardt og Ringhof) – min anmeldelse af bogen kan læses her.


For at deltage skal du:

1.      Følge bloggen via bloglovin’ - her.

2.      Skrive en kommentar til dette indlæg, hvor du anbefaler en femstjernet læseoplevelse.


Du skal have en dansk adresse, som præmien kan sendes til. Husk at skrive din email i kommentaren, så jeg kan kontakte vinderen J

Konkurrencen slutter lørdag d. 23. juli kl. 12.00, hvorefter jeg hurtigst muligt trækker og kontakter vinderen!


Held og lykke J og tusind tak til Politikens Forlag, Gyldendal og Lovebooks (Lindhardt og Ringhof) for de flotte præmier!


60 kommentarer:

  1. jeg læste since you've ben Gone for ca en måned soden nu og jeg tager stadig mig selv i at tænke på den nogle gange. Det er en contemporary sommer bog, der følger pigen Emily efter at hendes bedste veninde sloane er forsvundet. Emily er en meget genert og forsigtig pige og min yndlings del af denne bog var at se hendes udvikling! Jeg har en hel anmeldelse af den på min blog hvor jeg snakker om at det fantastiske ved den hvis du er interesseret: https://bookwormwholived.wordpress.com/2016/06/21/the-perfect-summer-read-since-youve-been-gone-by-morgan-matson-a-book-review/

    Min mail er bookwormwholived@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk 'Since You've Been Gone' stående klar til sommerlæsning, så nu glæder jeg mig da endnu mere til at læse den! Skøn anmeldelse du har lavet :)

      Slet
  2. Tillykke med bloggen og dens fødselsdag! :D Håber på mange flere år for den og dig.
    "Som stjerner på himlen" var en femstjernet læseoplevelse for mig. Den sad længe i mig efter den sidste side var vendt.. Wauw!
    Krydser alt for at vinde denne fantastiske bogpakke. Har hørt så meget godt om to af bøgerne! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :D
      'Som stjerner på himlen' er virkelig også fantastisk! :)

      Slet
    2. Har glemt min mail!!! Men her er den
      lbachj@msn.com

      Slet
    3. Super, tak! :D Ellers skulle jeg nok have kontaktet dig på insta :b

      Slet
  3. Der er jo mange gode, nye bøger at anbefale. Men jeg vil ty til en langt ældre en af slagsen.
    Louise Trilogien af Hanne Vibeke Holst. Den har 17 år på bagen, men vil altid stå for mig, som en af de første betydningsfulde læseoplevelser!

    Tillykke med bloggens fødselsdag! Hip hurra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)
      Den trilogi har jeg faktisk aldrig hørt om, men skal helt sikkert have kigget nærmere på den :)

      Slet
    2. Og en lille mailadresse, ikke at forglemme ;)
      Julie.morup@gmail.com

      Slet
  4. Tillykke! Så vil jeg anbefale Americanah af Chimamanda Ngozi Adichie. Den er fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Americanah vil jeg faktisk rigtig gerne læse, så det er en super anbefaling :)

      Du mangler lige at skrive din email, så jeg kan kontakte dig, hvis du skulle ske at være den heldige vinder :)

      Slet
  5. Stort tilykke med bloggen!:)

    Hvis jeg skulle anbefale en fornyligt 5-stjernet læseoplevelse må det være "Between shades of gray" af Ruta Serpetys eller "Glimt af håb" som den er blevet døbt på dansk. Bogen foregår i 1941 på den tid hvor Stalin forsøgte at uddryde de baltiske lande. Vi følger 15- årige Lina fra Lithauen på hendes kamp for overlevelse, da hun bliver tvunget ud af hendes hjem og sent til to forskeliige "lejre" hvor hun, hendes mor, bror, og nogle andre fra byen skal forsøge at overleve.
    Helt igennem fantastisk, og meget sørgelig!

    SvarSlet
  6. Jeg anbefaler min yndlings bog som er 'Hvis Jeg Bliver' af Gayle Forman (som er en kvinde og ikke en mand, som jeg først troede XD ). Det er virkelig en fantastisk og virkelighedsnær bog, som jeg virkelig elsker. Jeg græder hver gang jeg læser slutningen eller ser filmen ♥ Virkelig en fænomenal bog som alle bare skal læse!

    TILLYKKE MED BLOGGENS FØDSELSDAGEN!

    min mail: blossomingreading@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)
      Jeg har faktisk allerede læst 'Hvis jeg bliver,' men jeg var desværre ikke så begejstret for den. Jeg har dog hørt mange, der elsker den lige så højt som dig, så det er klart en god anbefaling til mange andre, som kunne have stor glæde af at læse den :)

      Slet
  7. Tillykke med bloggens 1 år :) Vil klart anbefale Bedemandens Datter af Sara Blædel, det er nok den bedste bog jeg har læst i år - jennylilywhite@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :) Jeg har faktisk aldrig læst noget af Sara Blædel, men 'Bedemandens datter' lyder som et fantastisk sted at starte så :D

      Slet
  8. Jeg vil helt klart altid vende tilbage til Jane Austens - stolthed og fordom! Det er min absolutte ynglingsbog!

    SvarSlet
  9. Tillykke med det første år! :)

    En 5-stjernet som jeg ALTID vil anbefale folk er David Mitchells "The Bone Clocks". Jeg knuselsker Mitchells forfatterskab, og Bone Clocks er klart den bedste af hans værker, blandt dem jeg endnu har nået at læse. Så fantastisk!

    // lisbeth@moonlitmadness.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :)
      'The Bone Clocks' kendte jeg faktisk ikke i forvejen, så den er hermed sat på min tbr :)

      Slet
  10. Tillykke med bloggens fødselsdag, lækker blog du har dig �� Jeg er selv nystartet Blogger, så elsker at snuse rundt på andre og se hvordan de gør (og gode råd modtages med glæde).
    Jeg har rigtig mange 5-stjernede læseoplevelser, men vil her nøjes med at komme med to. Den først er bogen "Jeg lever, far" som fortæller om Siri og hendes fars oplevelser under angrebet på Utøya. Den anden er bogen "Tuesdays with Morrie", hvor forfatteren Mitch Albom mødes med sin gamle døende universitetsprofessor, som giver ham en sidste lektion, en lektion i hvordan man lever.
    Min mail er: hbblog89@gmail.com :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Hvor er det spændende, jeg kigger straks forbi din blog!
      Begge bøger lyder virkelig interessante! :)

      Slet
  11. Tillykke med bloggen! Det er godt nok meget, der er sket på bare et år - godt gået! :)

    Jeg har lige læst "Stillidsen" af Donna Tartt, som jeg ikke kunne give andet end fem stjerner. Det er en ordentlig kleppert at gå i gang med, men den er alle timerne hver - den er fyldt med svigt, spænding og andet godt. ;)
    millah@live.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! :)
      'Stillidsen' har jeg faktisk stående på reolen, men har indtil nu været lidt for intimideret af dens størrelse - men det lyder absolut som om, jeg skal have den læst snart! :)

      Slet
  12. Tillykke med fødselsdagen :-)

    Jeg har netop givet Ildenglen af Laini Taylor 5 stjerner, det er første del af serien om Ønskekræmmerens Datter (The Daughter of Smoke and Bone). Den er f-a-n-t-a-s-t-i-s-k !!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :)
      'Ildenglen' var jeg virkelig også begejstret for, da jeg læste den! :)

      Slet
    2. Mail: benteskou (a) gmail (.) com

      Slet
  13. Jeg føler jeg gentager mig selv igen og igen ved at nævne den her bog, men den er altså også virkelig fantastisk! Hvis du ikke har læst den endnu, vil jeg helt klart anbefale dig at læse "Fordelene ved at være en bænkevarmer" af Stephen Chbosky. En af de bedste bøger jeg nogensinde har læst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg synes faktisk også næsten altid jeg ender med at nævne den, når jeg skal anbefale en fantastisk bog :D

      Slet
  14. Tillykke med bloggen, godt gået på det første år.
    Er bestemt fan af "Stillidsen", af Donna Tart, en helt fantastisk bog. Var også helt vild med hendes første bog "Den hemmelige historie", som jeg læste for mange mange år siden. Men også "Monster" af Patrick Ness satte sine spor.
    sarah@kafu.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)
      Både 'Den hemmelige historie' og Monster' har jeg også været virkelig begejstret for :) 'Stillidsen' ser jeg også meget frem til at læse!

      Slet
  15. Susanne Bank Jensen12. juli 2016 kl. 01.53

    Tillykke med bloggens 1 års fødselsdag :-)

    En mand der hedder Ove af Fredrik Backman er en af de bøger der ramte fuldt hus ved mig. Den er hjertevarm og hjerteknusende,tankevækkende og morsom samt rørende vidunderlig. I mine øjne er det simpelthen en fantastisk skøn bog som jeg har anbefalet flere at læse og selv om at ikke to mennesker læser den "samme" bog (forstå mig ret)så har de elsket ligeså meget som jeg :-)

    Sender en bøn til bog-Gudinden og krydser fingre ;-)

    circe@os.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)
      'En mand der hedder Ove' lyder bestemt som en bog, jeg skal have fat i :)

      Slet
    2. Susanne Bank Jensen12. juli 2016 kl. 03.01

      Tror bestemt ikke du vil fortryde et sådant læsebekendtskab,det er en bog der vader ind i én med træsko på,på godt og ondt ;-)

      Slet
  16. Tillykke med bloggen! :)

    Min seneste 5- stjernet læseoplevelse må nok være "Between shades of gray" eller "Glimt af håb" som er blevet dens navn på dansk.
    Bogen foregår i 1941 i den periode hvor Stalin forsøgte at uddryde de baltiske lande.
    Vi følger 15- årige Lina fra Lithauen efter at hende, hendes mor og bror er blevet taget i deres hjem. Sammen med nogle andre fra byen bliver de sendt til to lejre i Serbien hvor de skal forsøge at overleve.
    Utrolig spændende og MEGET sørgelig bog som helt klart kan anbefales!

    Min mail: Kristinereads@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)

      Det lyder som en fantastisk bog - den er kommet direkte på min tbr :)

      Slet
  17. Jeg vender altid tilbage til Kærlighed i koleraens tid af Gabriel García Márquez.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den skal jeg simpelthen have læst! :)

      Husk at skrive din email, så jeg kan kontakte dig, hvis du er den heldige vinder :)

      Slet
  18. Jeg vil helt klart pege på Alt det lys vi ikke ser af Anthony Doerr! En fantastisk bog, der ikke er til at slippe igen, når man først er gået igang.

    vidandau@ hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Den glæder jeg mig også rigtig meget til at læse! :)

      Slet
  19. Tillykke med Bloggen :D
    Jeg vil gerne anbefale The Selection - Udvælgelsen, af Kiera Cass. Den er virkelig god og en rigtig god start på hele serien :)
    Frk.lykke.blog@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :D
      'The Selection' vil jeg også virkelig gerne læse, så det er skønt at høre, at den er god :)

      Slet
  20. Tillykke med bloggen..
    Det kommer an på hvad du er til men selv kan jeg godt lide Kvinden i Toget eller Sarah blædels bog; Bedemandens datter.
    FO

    Mail: Heldoglykke@outlook.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      'Kvinden i toget' har jeg læst, og synes den var fin, men Sara Blædel har jeg faktisk aldrig fået læst - det må jeg kigge nærmere på :)

      Slet
  21. Tillykke med fødselsdagen!

    Jeg havde et kæmpe bookcrush da jeg læste Simon vs the homo sapiens agenda. Det er en fin og sød kærlighedshistorie.

    Den bliver heldigvis udgivet på dansk senere i år ��

    Louisedam(a) gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :)
      Det lyder godt, den er nu kommet på min tbr :D

      Slet
  22. Stort tillykke med fødselsdagen. ���� Jeg nyder at følge dig på instagram og her på bloggen. Det er altid godt, at blive inspireret til nye læse oplevelser. Sikke en lækker konkurrence med nogle virkelig skønne bøger. ☺️
    Min femstjernet bog, er Frederik Bachman's "En mand der hedder Ove". Det er en gribende god bog, der virkelig overraskede mig så meget. Humoristisk, hjerteskærende, livsbekræftende. Jeg kan kun varmt anbefale den til alle. ☺️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, det er jeg rigtig glad for at høre :)
      'En mand der hedder Ove' er der flere, der har anbefalet, så det er helt sikkert en bog, jeg skal have fat i :)

      Husk endelig at skrive din email adresse, så jeg kan komme i kontakt med dig, hvis du skulle være så heldig at vinde :)

      Slet
    2. Skønt, at andre også er vilde med Ove. Jeg kan også anbefale den som lydbog.
      Nå ja, synes nok der var noget jeg havde glemt ;) Tak for dit svar :)

      Slet
  23. Belgravia var helt klart en fem stjerner oplevelse. Tillykke med bloggens fødselsdag.
    Min mail er Christina.ruskjaer@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :)
      'Belgravia' er faktisk den næste bog på min tbr-liste, så nu glæder jeg mig da endnu mere til at læse den :D

      Slet
  24. NICHOLAS SPARKS!! Sidste år begyndte jeg at samle - købe og ønske - bøger skrevet af Nicholas Sparks. Jeg fik en dansk oversættelse af 'A bend in the road': Drømmenes veje. Generelt synes jeg alle hans værker er fantastiske, specielt dialogerne mellem personerne, men i denne bog fik jeg det bekræftet. Det er en magisk fortælling, og jeg nyder at læse dialogerne igen og igen. Det er min fem-stjernet bog, som jeg klart vil anbefale til alle der elsker den romantiske genre!
    email: sille.hoghbirkeland@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Uuh ja, Nicholas Sparks skriver nogle rigtig søde og romantiske bøger :) Den danske oversættelse af 'A bend in the road' købte jeg faktisk med hjem fra genbrug for nyligt, så den må jeg snart have læst, med den anbefaling! :D

      Slet
  25. Forsinket tillykke med bloggens første år ������ Det er efterhånden nogle år siden jeg læste bogen, men Niceville er for mig en 5-stjernet læseoplevelse ���� jeg så efterfølgende filmen, som også var rigtig god! Min mailadresse er karina_s87@hotmail.com ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :)
      Jeg kunne rigtig godt lide Niceville filmen, så bogen skal jeg helt sikkert også have læst :)

      Slet
  26. Tillykke med fødselsdagen! Hvor har du nået meget med bloggen på 1 år!

    Jeg vil klart anbefale "En mand der hedder Ove" af Fredrik Backman. Man kommer gennem hele følelsesregistret - det ene øjeblik tuder du af grin, det andet fordi det er så sørgeligt. Jeg har slet ikke lyst til at se filmen, da jeg er så bange for at få ødelagt min læseoplevelse!

    God sommer!
    Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)
      Der er flere, som har anbefalet 'En mand der hedder Ove', så den må jeg hellere snart få læst :)

      Husk forresten at skrive din emailadresse, så jeg kan kan kontakte dig, hvis du er så heldig at vinde :D

      God sommer til dig også :)

      Slet
  27. Jeg har gået og tænkt lidt over en 5 stjernet læseoplevelse og heldigvis har der været en del af dem. Jeg vil gerne anbefale 'En roman om kærlighed' af Lena Andersson. Jeg havde ingen forventninger til den, da jeg læste den, men det var en stor oplevelse, og den udfordrede mig, var sjov, tåkrummende og gav plads til eftertanke.

    God sommer og tillykke med bloggens fødselsdag. ��

    Min mailadresse: camillachrdk@yahoo.com

    God læselyst fra Camilla

    IG: @camillaandthebooks

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :)
      'En roman om kærlighed' har jeg faktisk aldrig hørt om før, så den skal jeg helt sikkert have kigget nærmere på :)

      God sommer! :)

      Slet
  28. Tillykke med bloggens fødselsdag :-) Min 5 stjernet læseoplevelse er helt klar 'mig før dig' af jojo moyes & dræb ikke en sangfugl. ☺️☺️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :)
      Åh det er virkelig også to gode bøger! :D

      Slet