søndag den 31. juli 2016

Månedens læsning #13: Juli 2016


Juli har været en rigtig sommerferiemåned, hvor folk omkring mig også har haft fri, så det har været skønt at tilbringe tid med dem jeg bedst kan lide. Vejret har dog været knapt så sommerferieagtigt, men det har jo så bare betydet flere timer indendørs med læsning, og udflugter rundt i landet på de sjældne solskinsdage.

Denne måned har jeg også fået læst og anmeldt rigtig mange af de anmeldereksemplarer jeg havde liggende, så med få undtagelser bliver august nok mere præget af mine egne bogindkøb, og ikke mindst Harry Potter and the Cursed Child, når min forudbestilling engang finder vej fra The Book Depository. 1. august markerer nemlig én måned til afrejse til Irland, hvilket også er en af grundene til, at jeg har villet i bund med anmeldereksemplarerne, så jeg kunne nå dem alle, inden jeg tager afsted. Heldigvis var der virkelig mange fantastiske læseoplevelser mellem J

Juli var altså en rigtig god læsemåned for mig. Jeg fik læst de 11 bøger på billedet (Belgravia er jeg stadig i gang med, men mangler ikke så meget, så den kunne godt komme med her), og derudover fik jeg lyttet til de tre bøger i Jenny Hans Burn for Burn serie som lydbøger. Jeg er lige nu i gang med The Young Elites af Marie Lu som lydbog, som jeg tager med mig ind i august måned.

Bloggen fyldte 1 år her i juli, hvilket blev markeret med fødselsdagskonkurrence. Min bookstagram profil, @readingraindrops, rundede desuden hele 2000 følgere denne måned, hvilket er en stor milepæl for mig. Jeg deltog i og gennemførte også to såkaldte bookstagram challenges, #sammyreadsjuly2016 og #julywithcj, og jeg planlægger også at finde et par challenges til august, da det er virkelig god inspiration til billeder.

Mine 14 læste bøger denne måned:

·         Keeping Her af Cora Carmack har jeg anmeldt her.

·         Rubinrød og Safirblå af Kerstin Gier er anmeldereksemplarer fra Turbine, og jeg har anmeldt dem her og her.

·         Sanddrømmeren og Runemagikeren af Sidsel Katrine Slej er anmeldereksemplarer fra forfatteren, og jeg har anmeldt dem her og her.

·         Aziru 1: Skæbnekniven og Aziru 2: Den hornede gud af Sussi Bech og Ingo Milton er anmeldereksemplarer fra Forlaget Eudor. Min anmeldelse kan læses her, og mit interview med forfatterne kan læses her.

·         Rød Opstand og Gylden Søn af Pierce Brown er anmeldt her og her. Den første vandt jeg i en konkurrence på Egmonts instagram, og Gylden Søn er et anmeldereksemplar fra Gyldendal.

·         Belgravia af Julian Fellowes er et anmeldereksemplar fra Politikens Forlag. Anmeldelse er på vej.

·         De smukkeste af Karin Slaughter er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic. Min anmeldelse kan læses her.

·         Burn for Burn, Fire with Fire, og Ashes to Ashes af Jenny Han har jeg hørt som e-bøger via Ereolen Global.


Har du læst noget godt i juli? Og hvad er dine læseplaner for august? J

2 kommentarer:

  1. Det er en god bunke bøger, du har nået! Hvad er dit umiddelbare indtryk af 'The Young Elites'?


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har været en skøn læsemåned :)

      Umiddelbart er den ret standard YA postapokalyptisk/dystopian, men indtil videre ganske spændende. Selve grundidéen er interessant, handlingen er måske ikke så original, men det er også lidt tidligt at sige, om den udvikler sig i en anden retning :) Jeg er fint underholdt i hvert fald :)

      Slet