fredag den 31. marts 2017

Månedens læsning #18: Marts 2017


Marts har været en blanding af op og nedture – heldigvis flest opture dog! Nedturen har mest centreret sig om mit speciale, som jeg stadig slet ikke kan finde motivationen til at få skrevet. Jeg har dog fået læst noget af det materiale jeg skal bruge, deriblandt tre af bøgerne på billedet her, så det er da en start. Mit håb er stadig, at der bare lige skal tages hul på skriveriet, og at det derfra stille og roligt går fremad. Men nok piveri herfra.

En af opturene denne måned har helt sikkert været, at vejret endelig har været dejligt forårsagtigt. Det gør altså bare noget for mit humør. Jeg har også fået set en masse skønne mennesker rundt omkring i landet, og endda været et smut tilbage i Irland på besøg. Jeg er kommet ind i en god rytme med træning og løb, jeg har endelig fået anskaffet mig en ny computer (det hjælper en hel del både i forhold til at blogge og skrive speciale) og jeg har også set Beauty and the Beast i biografen (fantastisk film!).

Marts har også været en overraskende god læsemåned, muligvis fordi jeg har overspringshandlet lidt for meget og læst hvad jeg havde lyst til, i langt højere grad end hvad jeg burde læse.

The Wrong Men af Stanley Cohen, Capital Punishment on Trial af David M. Oshinsky, samt At the Cross af Melynda J. Price er alle læst i forbindelse med mit speciale, hvor jeg skriver om dødsstraf i USA, og en lang række problematikker i forhold til uskyld og race, som jeg indtil videre synes er vildt interessant.

Release af Patrick Ness er et eksklusivt forhåndseksemplar, som Gyldendal var så søde at sende mig. Jeg startede på den i det øjeblik den kom ind af døren, og et døgns tid senere vendte jeg sidste side. Det er sådan en bog, jeg kan mærke at jeg er nødt til at tænke over en ekstra gang, men jeg kunne virkelig godt lide den, og anmelder den snarest.

Dagbog fra Zombieland af Klaus Frederiksen er et anmeldereksemplar fra Forlaget mellemgaard. Det er en dagbog over et vanvittigt road trip gennem et post-zombie-apokalyptisk Danmark. Min anmeldelse af den kommer en af de nærmeste dage.

Mellem Himmel og Helvede 1, Daniel af Anne Christine Eriksen, samt De 7 Synder af K. L. Berger er begge anmeldereksemplarer fra forfatterne, og begge er gode danske bud på fantasygenren. Mine anmeldelser kan læses her og her.

Findes der en, findes der flere af Mhairi McFarlane er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic. Jeg elsker Mhairi McFarlanes bøger, og denne er den bedste af dem jeg har læst indtil videre. Min anmeldelse kan læses lige her.



Har du læst noget anbefalelsesværdigt i marts? :)

6 kommentarer:

  1. "Release" er sådan en fantastiske bog. Alene tanken om den giver mig lyst til at genlæse den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget begejstret for den! Jeg er dog stadig lidt i tvivl om, om jeg helt har forstået idéen med Dronningen og faunen :) Det tilførte helt klart noget til bogen, men det var Adams kapitler jeg syntes bedst om.

      Slet
  2. Hold da op en skøn og blandet stak! :D Jeg har overhovedet ikke fået hverken læst eller købt bøger i marts, men så er det jo godt at man kan savle lidt over andres ... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan et par måneder havde jeg også lige før jul, hvor uni fyldte så meget at jeg hverken fik læst eller købt bøger. Der praktiserede jeg også det med at savle over andres :D
      Jeg håber, at du får en bedre læsemåned i april :)

      Slet
  3. McFarlane er simpelthen fantastisk! Jeg var også helt blæst bagover af 'Findes der en, findes der flere' - skøn, skøn bog! <3

    Jeg håber, at du snart får overskud til dit speciale og at du selvfølgelig sparker røv! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt, at du også var så begejstret for 'Finder der en, findes der flere' :D Jeg glæder mig så meget til hendes næste bog udkommer lige om lidt!

      Tusind tak søde Malene <3 Nu er det tidsmæssigt i det mindste til at se en ende på det (1½ måned tilbage!) og et eller andet skal jeg nok få bikset sammen og afleveret, omend kvaliteten nok ikke bliver den bedste ;)

      Slet