søndag den 11. juni 2017

"Destin II - Snefuglen" af Danny Biltoft Davidsen


Titel: Destin II – Snefuglen   Forfatter: Danny Biltoft Davidsen   Udgivelsesår: 2017   Forlag: Forlaget mellemgaard

Bogen er et anmeldereksemplar fra Forlaget mellemgaard

Dette er fortsættelsen til Destin – Seerkrystallen, som jeg har anmeldt lige her. Den var jeg meget begejstret for og har glædet mig til at læse videre i denne dystopiske sci-fi serie om pirateventyr i rummet, og fortsættelsen lever bestemt op til første bog.

Eventyret fortsætter da Destin er blevet forrådt af sine venner og har mistet Maridel igen, hvilket endnu en gang sender ham ud på en farefuld færd for at få hende tilbage. Han ender som slave i en mine og må for en tid leve i ren elendighed. Han bliver dog venner med piraten Rawlin, hvilket viser sig at være nyttigt for hans videre rejse.

Endnu en gang er der action og spænding fra start, og tempoet holder gennem hele bogen. Det hele foregår i en meget gennemført og detaljeret dystopisk fremstidsverden i det ydre rum, fyldt med fare, forræderi og uretfærdighed. Sammen med Destin oplever man mange forskellige steder og mennesker, hvilket er virkelig interessant, for verden minder om vores egen, men er alligevel helt anderledes.

Jeg kan rigtigt godt lide delene med Grevinden og piratspillet, som tilføjer vidt forskellige dimensioner til historien og gør den spændende og uforudsigelig. Indimellem sker der dog så meget nyt, at det endelige mål bliver tabt lidt af syne, og det føles næsten lidt som fyld for at trække tiden inden Destin for alvor kan påbegynde sin søgen efter Maridel. Maridel, Seerkrystallen og Hjørnestenene spiller så lille en rolle i denne bog, at den overordnede historie kun rykker sig ganske lidt i forhold til mindre sidehistorier undervejs. Heldigvis er det stadig rigtigt spændende og underholdende.


Snefuglen er en virkelig god og solid toer, og der kommer endnu en fortsættelse til historien, som jeg glæder mig til at læse. Destin serien har virkelig overrasket mig positivt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar