lørdag den 1. juli 2017

Månedens læsning #21: Juni 2017


I juni måned blev det til intet mindre end 17 læste bøger, hvilket naturligvis bærer præg af, at det har været en måneds ferie med et minimum af planer. Jeg afleverede nemlig speciale d. 30. maj. Nogle uger senere, nærmere bestemt d. 26. juni, fik jeg så endelig svar. Fuldstædigt surrealistisk blev det til et 12 tal, hvilket jeg er utroligt glad for og stolt af. Det obligatoriske afstressnings-migræne-anfald er nu også overstået og ledigheds-a-kasse-jobnet-mareridtet er begyndt, men det er helt okay, det er samtidig en virkelig spændende tid at gå i møde.

I øvrigt er min anmeldelse af bogen ’Hidden Figures’ med i det nyeste Bookeaters Magazine, som jeg vil vise frem i et andet indlæg.

Juli måned kommer til at byde på en masse rare ting. Familie- og veninde hygge, jeg får nøglen til min nye lejlighed i Vejle, jeg skal en uge til Mallorca, og derudover så prøve at søge nogle jobs og finde ud af hvad jeg vil med mit liv. Men i mellemtiden kommer her en gennemgang af mine læseoplevelser fra juni:

Det ender med os af Colleen Hoover er et anmeldereksemplar fra Lovebooks. Endnu et mesterværk fra CoHo, som jeg har anmeldt lige her.

Sjælevært af Christina Bonde er et anmeldereksemplar fra Tellerup. Jeg kunne godt lide historien, selvom der var nogle mindre problemer undervejs. Min anmeldelse kan læses her.

Nedtælling af Teri Terry er et anmeldereksemplar fra Gyldendal. Jeg havde ikke de vilde forventninger til den, men den var virkelig en fantastisk, positiv overraskelse. Perfekt til fans af apokalyptiske sci-fi fortællinger. Jeg har anmeldt den her.

Ravnenes hvisken 2 af Malene Sølvsten er et anmeldereksemplar fra Carlsen. Jeg var virkelig begejstret for denne efterfølger til en i forvejen helt fantastisk dansk fantasy serie. Jeg har anmeldt den her.

Invasionen af Tearling af Erika Johansen var på min læseliste i juni måned, og jeg havde sådan glædet mig til den, men valgte i sidste øjeblik at genlæse første bog i trilogien, Dronningen af Tearling, umiddelbart inden påbegyndelsen på toeren. Det er jeg virkelig glad for, at jeg gjorde, for det er jeg slet ikke i tvivl om, gjorde min læseoplevelse så meget bedre. Begge Tearling-bøger er anmeldereksemplarer fra People’s Press. Invasionen af Tearling har jeg anmeldt her.

The Sleeper and the Spindle af Neil Gaiman var en fantastisk mørk, men meget kort, eventyrgenfortælling. Ikke desto mindre imponerede den mig både med fortællingen og illustrationerne.

J. K. Rowlings magiske verden: Filmmagi af Jody Revenson er et anmeldereksemplar fra Gyldendal. Den er perfekt til alle fans af Harry Potter filmene og Fantastiske skabninger filmen. Min anmeldelse kan læses her.

Ravneskrig af Karen Inge Nielsen er et anmeldereksemplar fra Forlaget mellemgaard. Det var en fin fantasyfortælling, og min anmeldelse kan læses her.

Ar fra mit glemte liv af Nicole Boyle Rødtnes er et anmeldereksemplar fra Alvilda, som blæste mig helt bagover. Min anmeldelse kan læses her.

Destin II – Snefuglen af Danny Biltoft Davidsen er et anmeldereksemplar fra Forlaget mellemgaard. Det var et godt gensyn med sci-fi universet, og min anmeldelse kan læses her.

Blacklistet af Alyson Noël er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic. Rigtig god efterfølger, som faktisk var bedre end første bog i serien. Min anmeldelse kan læses her.

Fede Fie af Fie Friedrichen var virkelig hurtigt læst. Virkelig sej og inspirerende pige, jovist, men der stod som sådan ikke noget i bogen, som jeg ikke vidste i forvejen efter at have fulgt hende på instagram.

By Your Side af Kasie West var en skøn, sød og let contemporary YA, som jeg synes passer perfekt at læse her om sommeren, selvom det egentlig er snevejr i bogen. Kasie West kan i dén grad anbefales til sommerlæsning.

Everything, Everything af Nicola Yoon læste jeg på en enkelt sommeraften. Den var rigtig god, letlæst og rørende, uden at der dog var brug for kleenex. Den kan jeg bestemt også anbefale til sommerlæsning! Og så vil jeg iøvrigt også gerne se filmen, som næsten lige er kommet.

Bare en nat af Gayle Forman er en lille novelle, indeholdende dét kapitel jeg manglede som afslutning på Bare en dag i sin tid. Det virker lidt tarveligt først at få det nu, og det stillede mig altså heller ikke helt tilfreds. Det er fint nok, men hun skulle bare have givet os det kapitel fra starten og så have skrottet bog to. Måske. Jeg er i hvert fald skuffet over, at man kan ødelægge en ellers fantastisk bog så groft, fordi man lige skal være lidt eksperimenterende med formater. Ak ja.

A Whole New World af Liz Braswell er første bog i Disney’s A Twisted Tale serie, hvor de kendte og elskede Disney historier får et twist. Denne gang er det Aladdin, og langt hen ad vejen fungerede det også ganske godt, men det var alligvel som om, at det ikke var helt så godt, som det kunne have været.

Alt i alt en fantastisk læsemåned. Jeg håber, at juli bliver lige så god.


Har du spændende ferie- eller læseplaner i juni? :)

6 kommentarer:

  1. En skøn stak du har været igennem i juni :) Selv har jeg fået kapret biblioteket for bøger, og det største problem er nok at vælge rækkefølgen at læse dem i ;) Glæder mig til endelig at få læst Alice i Eventyrland, og romanen Håbet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det lyder meget bekendt! ;) Men skønt at du har masser at vælge mellem! Alice i Eventyrland er helt fantastisk, så den kan du roligt glæde dig til :) Håbet kender jeg ikke, så du må lige sige til, hvis den er værd at læse :)

      Slet
  2. Wauw, sikke en måned! Godt gået :-)
    Lyder også godt med ny lejlighed og sommerferie.

    Jeg skal på ferie om nogle uger og regner med at slæbe en god stabel paperbacks med, som jeg kan læse, når de andre snupper en middagslur :D


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det var bestemt en fantastisk læsemåned - og både lejlighed og sommerferie er jeg også meget begejstret for :)

      Ej hvor dejligt, hvor skal du hen på ferie? :D

      Slet
  3. Fantastisk med en læsemåned - bare det var mig ;-) Og sikke en dejlig stak, du har fået læst!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig også skønt og tiltrængt med sådan en måned :D forhåbentlig får du noget ferielæsetid i løbet af sommeren, det hjælper altid lidt på det :)

      Slet