onsdag den 2. august 2017

Månedens læsning #22: Juli 2017


Indeholder anmeldereksemplarer

Juli har været en ganske god måned. Højdepunktet var at tilbringe en uge på Mallorca med min familie, hvilket var utroligt tiltrængt, da det danske sommervejr jo ikke just viser sig fra sin bedste side. Midt på måneden overtog jeg min nye lejlighed, så en stor del af tiden er også blevet brugt der, samt på indkøb efter møbler og hvad man ellers overraskende nok står og mangler, når man pludselig har tre gange så meget plads, som man er vant til. Det ender dog med at blive virkelig godt med både altan og hjemmebibliotek, og jeg skal selvfølgelig nok dele en masse shelfies, når det hele er på plads.

Det endte også med at blive en ganske udmærket læsemåned, med hele 9 læste bøger, og der var både helt fantastiske, men også knapt så fantastiske læseoplevelser imellem.

HarperCollins Nordic var så søde at sende mig En kuffert fuld af skabninger, som jeg har anmeldt lige her. Det var en virkelig fantastisk behind-the-scenes gennemgang af Fantastiske skabninger og hvor de findes filmen.

Inden jeg afsluttede Invasionen af Tearling, havde jeg allerede klikket tredje og sidste bog, The Fate of the Tearling af Erika Johansen hjem, så jeg kunne fortsætte historien med det samme, og det er jeg virkelig glad for, at jeg gjorde. Det var en utroligt gennemført afslutning på trilogien, og selvom slutningen var fuldstændig anderledes end jeg havde forestillet mig, var jeg alligevel helt vild med den.

Den farveløse Tsukuru Tazakis pilgrimsår af Haruki Murakami blev jeg anbefalet at læse af en af mine gode veninder. Hun havde selv lånt den af en anden veninde, og jeg var så heldig at få lov også at låne den, hvilket er en noget så hyggelig måde at dele læseoplevelser på. Det er den første Murakami bog jeg har læst, men desværre var den ikke lige mig, selvom dele af bogen var gode. Det er muligt at jeg skal give ham et forsøg mere, men indtil videre er jeg ikke helt med på Murakami-bølgen, men det kan jo være, at det kommer. Om ikke andet er jeg glad for at have afprøvet det.

Jeg havde pakket hele 5 bøger med på ferie, men fik faktisk ikke læst ret meget. Jeg startede ferien ud med at læse den nye short story collection, Because You Love To Hate Me, hvor 13 forfattere, bl.a. Adam Silvera, Nicola Yoon og Victoria Schwab samarbejder med 13 booktubere, heriblandt Sasha Alsberg, Benjamin Alderson og Christine Riccio om 13 historier med temaet skurke. Det var en fin bog, men som det som oftest er med den slags samlinger, så var det en blandet fornøjelse, hvor nogle historier stod tilbage som virkelig gode, mens andre var lidt ligegyldige. Jeg nåede også at påbegynde The Night Circus af Erin Morgenstern, som jeg færdiglæste efter hjemkomsten. Den var virkelig god, fantastisk skrevet og mystisk på en helt særlig måde.

Skyggernes Dronning af C. J. Redwine havde jeg virkelig høje forventninger til, som ikke helt blev indfriet, på trods af, at det ellers var en fin nok eventyrsgenfortælling. Jeg har anmeldt den lige her.

Politikens Forlag havde været så søde at sende mig Døde piger lyver ikke, som jeg har anmeldt lige her. Den skuffede mig desværre lidt, men jeg kan godt se, hvorfor det er vigtigt at tage de temaer op som den gør, jeg brød mig bare ikke så meget om måden den gjorde det på.

Turbine havde været så søde at sende mig tre bøger af Abbi Glines. Alt for mange hemmeligheder og Alt for tæt på er de to første bøger i New Adult serien Rosemary Beach. Jeg har anmeldt dem her og her. Desværre var de slet ikke noget for mig. Karaktererne irriterede mig grænseløst og de var ikke særligt godt skrevet, hvilket var rigtig ærgerligt, og jeg tror desværre ikke at jeg kommer til at læse videre i serien. På Goodreads kan jeg se at serien ellers er ret populær, så det er helt sikkert en smagssag. Jeg fik også tilsendt Os to på fredag, som skulle være Young Adult, så jeg er spændt på at læse den, og se om Abbi Glines måske er bedre inden for det område :)

Har du læst noget godt i juli måned? :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar