fredag den 8. april 2016

Nye bøger #9: USA Bookhaul


SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION

Det er virkelig længe siden, at jeg sidst har fremvist nye bøger på bloggen – faktisk afslører mit arkiv, at jeg ikke har delt mine nye skatte siden mine gaver fra jul og fødselsdag. Det betyder dog ikke, at der ikke er kommet nye bøger til – tværtimod, mine reoler flyder over af alverdens tilføjelser til samlingen og kan snart ikke rumme mere (dét punkt nåede vi egentlig til for længe siden, men jeg bliver stædigt ved med at stable ovenpå og udenom).

Løbende vil jeg forsøge at få fremvist alt hvad der er kommet ind ad døren i de seneste måneder, hvor jeg har forsømt ’Nye bøger’ indlæggene – der er både en masse giveaway præmier, anmeldereksemplarer og genbrugsfund.

I dette indlæg vil jeg dog fremvise de nyeste indkøb, nemlig dem fra min ferie til New York og Washington DC. Jeg elsker amerikanske boghandler. Udvalget er altid fantastisk, og priserne ligeså. Det eneste der lægger en dæmper på mit indkøbsvanvid, er den begrænsede kuffertplads man under omstændighederne må leve med.

Det blev dog alligevel til en god, og varieret stak. De fantastiske læderindbundne skønheder fra Barnes & Noble Leatherbound Classics serien ville jeg ønske, at jeg kunne have købt mange flere af, men de vejer en krig, og jeg måtte derfor begrænse mig. Det blev dog alligevel til titlerne The Wizard of Oz: The First Five Novels af L. Frank Baum, The Snow Queen and Other Winter Tales, Wicked & Son of a Witch af Gregory Maguire, The Vampire Chronicles af Anne Rice,  Dracula af Bram Stoker, endnu en udgave af Alice’s Adventures in Wonderland & Through the Looking Glass af Lewis Carroll, samt de fineste digtsamlinger Love Poems og Selected Poems af Robert Frost.

Jeg var så heldig at se musicalopsætningen af The Phantom of the Opera for anden gang på Broadway, og den var lige så fantastisk som jeg huskede den. Siden da har jeg været besat, og glæder mig helt vildt til at læse Gaston Leroux’ bog bag, som jeg allerede ejer. Da jeg i en hyggelig lille teaterboghandel på Broadway fandt en 25 års jubilæumsudgave af en bog, som går bag hele produktionen af musicalen, var jeg nødt til at købe den.

I Barnes & Noble er man indimellem heldig at falde over signerede udgaver af bøger, som tilfældigt ligger blandt de helt almindelige bøger. På den måde var jeg så heldig at finde en signeret udgave af The Darkest Part of the Forest af Holly Black. I lufthavnen da vi skulle hjem fra Washington DC lå der pludselig en signeret udgave af Paper Towns af John Green, som uden et øjebliks tøven måtte med hjem.

Af øvrige impulskøb kan nævnes The Legend of Sleepy Hollow & Other Stories af Washington Irving, Cruel Crown af Victoria Aveyard, Boy, Snow, Bird af Helen Oyeyemi, samt Outlander af Diana Gabaldon.

Alt i alt en fantastisk bogstak, som jeg er ovenud begejstret for! J

Har du anskaffet dig nogle skønne bøger for nylig?


English version:

It’s been quite a while since the last time I showed you a bookhaul – actually not since Christmas! However, that doesn’t mean that no new books have been added to my ever expanding collection – quite the contrary. My shelves can hardly contain the books that keep piling up.

I hope to gradually post all of the books that have found their way to my home for the past few months – I think I’ll divide the posts into giveaway prizes (I was a very lucky girl in December), books that publishers and authors have been so awesome to send me for reviews, and also some of the treasures I’ve found in second hand stores.

In this post, however, I’ll show you what I bought when I visited New York and Washington DC. I just love American book stores – especially Barnes & Noble. There are so many great books and different, beautiful editions and the prices are amazing compared to Denmark, which is a little more expensive… The only thing stopping my shopping frenzy was the airline luggage limitations.

I did manage to get a good and varied stack of books with me home. I absolutely love the Barnes & Noble Leatherbound Classics, and I would have bought them all, if they weren’t so heavy. I bought The Wizard of Oz: The First Five Novels by L. Frank Baum, The Snow Queen and Other Winter Tales, Wicked & Son of a Witch by Gregory Maguire, The Vampire Chronicles by Anne Rice,  Dracula by Bram Stoker, yet another edition of Alice’s Adventures in Wonderland & Through the Looking Glass by Lewis Carroll, and the most adorable poetry collections Love Poems and Selected Poems by Robert Frost.

After experiencing the musical The Phantom of the Opera for the second time on Broadway, I have become kind of obsessed. I can’t wait to read Gaston Leroux’s classic book behind it. In a quaint little theater book shop I found a 25th anniversary edition of a book, which goes behind the scenes of the musical, so of course I had to buy it.

Sometimes you are lucky to find books signed by your favorite authors in Barnes & Noble among all the other books. I was so excited to find an autographed copy of Holly Black’s The Darkest Part of the Forest. When going home from Washington DC I found a signed copy of John Green’s Paper Towns in the airport book store, so of course that became the last purchase of the trip.

A few impulsive decisions were also made along the way, and so I brought home The Legend of Sleepy Hollow & Other Stories by Washington Irving, Cruel Crown by Victoria Aveyard, Boy, Snow, Bird by Helen Oyeyemi, as well asOutlander by Diana Gabaldon.

I’m really excited about each and every one of the books, and can’t wait to read them! J


Have you bought any amazing books lately?

11 kommentarer:

  1. Hvor er det altså en skøn blandet stak! Og hvor må det altså også være fedt at købe bøger i USA - selvom man nok altid kunne bruge lidt mere kuffertplads ;)

    Jeg har selv fået virkelig mange bøger hjem på det seneste. Faktisk så mange at jeg på ingen måde kan nævne dem alle. Men der er virkelig en masse skønne bøger i blandt, og jeg er så glad for dem alle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker virkelig også at købe bøger i USA, især Barnes & Noble har nogle helt fantastiske butikker :)

      Det lyder skønt med så mange nye bøger. Jeg glæder mig til at se dem, efterhånden som du får vist dem frem :)

      Slet
  2. Det ser absolut fantastisk ud! ♥
    Jeg har lige købt Saga 3-5 - dem glæder jeg mig til at læse :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er simpelthen også så glad for dem alle <3
      Dejligt med Saga - jeg har overvejet at begynde på dem, og når du nu er nået så langt i serien, må den være værd at læse. Jeg skriver den på TBR-listen :)

      Slet
  3. Gud, nogle SMUKKE bøger du har hevet med hjem - jeg er især lidt misundelig på "Wicked", den vil jeg virkelig gerne læse. Jeg har for ikke så længe siden læst Gregory Maquires "After Alice" (sjovt nok købt i NY) som jeg ret godt kunne lide, men som efter sigende ikke når Wicked til sokkeholderne. Det kan være du giver den en anmeldelse når du har læst den? :)

    Bedste hilsner Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. 'After Alice' lyder virkelig god (jeg måtte lige google den, og nu er den røget direkte på min TBR-liste, så tak for det! :) )
      Jeg glæder mig også rigtig meget til at læse 'Wicked,' og skal nok give en anmeldelse af den til den tid :)

      Slet
    2. Det ser jeg frem til :)

      Slet
  4. Åh.. ja der er ikke noget værre end begrænset kuffertplads. Virkelig skøn stak du har fået med dig hjem, og mega fedt med John Green signeringen. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de kunne altså godt tage specielle hensyn til bogsamlere, når det gælder kuffertplads ;)
      Jeg er simpelthen også så glad for både bogstakken og John Greens fine underskrift :D

      Slet
  5. Og så var det at alle dine nye bøger var væk, for dem havde Malene nuppet! <3
    SIKKE en lækker omgang! :')

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæhæ, der ville kun gå ganske kort tid, før de var nuppet tilbage igen :D <3

      Slet