onsdag den 28. november 2018

Inspiration til julelæsning 2018


Om lidt er december over os, og jeg glæder mig så meget til en måned fyldt med hygge. I dette indlæg har jeg samlet de bøger, som jeg håber, at jeg får læst op til jul – det er en ambitiøs stak, og faktisk er det ikke engang alle bøgerne, der er med på billedet her, for der er stadig et par stykker, jeg venter på at få med posten. Jeg blev meget inspireret, da Karin fra Skrivepulten tidligere i november delte et indlæg med hendes bud på julelæsning, så et par af bøgerne går nok igen her, da jeg selvfølgelig ikke kunne modstå trangen til at bestille dem hjem med det samme. Der røg lidt flere julebøger med i kurven, og hvis jeg selv skal sige det, er det blevet til en ret fin stak.

Jeg kan starte med at nævne de bøger, jeg venter på at få med posten. Jeg har i flere år gerne ville læse The Polar Express af Chris Van Allsberg, da filmudgaven er en af mine absolutte yndlingsjulefilm. Hvert år anskaffer jeg desuden også den nyeste udgave af tegneseriebogen Disneys Juleklassiker, og i år er ingen undtagelse. Forlaget Turbine har været så søde at sende mig Snesøsteren af Maja Lunde til anmeldelse, som simpelthen er den smukkeste kalenderhistorie i 24 kapitler.

Derudover håber jeg på at få læst så mange af bøgerne på billederne her som muligt. Jeg har faktisk tyvstartet lidt og har allerede læst både Starry Night af Debbie Macomber og One Day in December af Josie Silver – begge var rigtig gode, men gav mig ikke de store julefornemmelser, desværre.
Troldeliv – Julekalenderbogen af Sissel Bøe og Peter Madsen er endnu en kalenderhistorie i 24 dele, som jeg tror bliver hyggelig at læse i december. Jeg er ikke sikker på, at jeg helt kan overholde det med kun at læse ét kapitel om dagen, så det bliver nok mere noget med at læse i den, når jeg har lyst.

De øvrige bøger er What Happens at Christmas af Victoria Alexander, Twelve Days of Christmas af Trisha Ashley, A Winter’s Tale også af Trisha Askley, The Cat Who Came for Christmas af Cleveland Amory, Christmas at Claridges af Karen Swan, The Gift of the Magi and Other Short Stories af O. Henry, og sidst, men ikke mindst, den fine samling af Christmas Stories fra Everyman’s Library.
Jeg tror som sagt ikke, at jeg når igennem dem alle, men det er også godt at have noget at vælge mellem – og ellers er der jo bare gode bøger på lager til næste jul, ikke? ;-)

Hvad skal du læse i december?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar