fredag den 11. september 2015

Nye bøger #4: AwesomeBooks



I forbindelse med et nyt semester, skulle der bestilles nye bøger til studiet. To af dem kunne jeg få meget billigt hos AwesomeBooks, og lur mig, om der ikke sneg sig lidt flere bøger ned i kurven, nu hvor jeg var i gang. Deriblandt flere bøger, som jeg længe har ønsket mig.

Bedtime Stories fra Everyman’s Pocket Classics er simpelthen så fin, og indeholder en masse korte historier, som egner sig til godnatlæsning. Når man lader øjnene glide ned over indholdsfortegnelsen, vil man opdage, at store navne som Neil Gaiman, Nathaniel Hawthorne, Isak Dinesen, R. L. Stevenson, Nabokov, F. Scott Fitzgerald, Angela Carter, Haruki Murakami, og mange flere, hver har bidraget med en historie.

Heidi af Johanna Spyri fik jeg læst højt af min mor som barn. Jeg glæder mig til selv at læse den, for jeg tænker tilbage på den som et kært barneminde.

The Enchanted Castle af E. Nesbit. Jeg ved egentlig ikke så meget om den, men titlen tiltalte mig. Så må vi se, om den er så fortryllende, som titlen antyder.

Robin Hood af Henry Gilbert. Robin Hood kender vi nok alle, men jeg har aldrig før læst om ham. Denne er, ligesom de to ovenstående bøger, fra Wordsworth Children’s Classics serien.

Never Have I Ever af Katie Heaney fangede mit blik i en boghandel i USA sidste år, da den lige var udkommet. Jeg købte den dog ikke, og har fortrudt lige siden. Til en overkommelig pris gik der ikke mange sekunder, før den lå i kurven, og nu står den klar til en kold efterårsdag.

Talon af Julie Kagawa har jeg længe luret på. Jeg tror, at det er rigtig god fantasy. Denne fine udgave har de flotteste, skinnende drageskæl trykt på coveret.

The Road af Cormac McCarthy er egentlig en bog, jeg skal læse til studiet til mit fag om post-apokalyptiske temaer i amerikansk litteratur og kultur. Udover den, har jeg også købt et par andre bøger til studiet, som jeg af en eller anden grund ikke har inkluderet i dette billede. Jeg skal nok skrive om dem snarest, for de er faktisk ret spændende! Bl.a. kan nævnes Watchmen, The Walking Dead, og I am Legend. Men det skal jeg som sagt nok uddybe.

Nutcracker and Mouse King, The Tale of the Nutcracker af E. T. A. Hoffmann og Alexandre Dumas. Denne har jeg ønsket mig, siden jeg sidste jul så Nøddeknækkeren som balletforestilling i USA. Jeg forestiller mig, at den bliver perfekt læsning i juleferien.

Breakable af Tammara Webber. Dette skulle være en slags ’fortsættelse’ til Easy, som jeg var ret begejstret for. Denne gang fra Lucas’ point of view, hvilket ikke lyder dårligt.

Beastly af Alex Flinn skulle være en re-telling af eventyret om Skønheden og Udyret. Den lyder i hvert fald spændende.

The World According To Bob af James Bowen er faktisk næsten den jeg glæder mig mest til at læse. Det er fortsættelsen til A Street Cat Named Bob, som jeg læste i sommerferien og elskede!

Pride and Prejudice and Zombies er udgivet af Quirk Books, og lyder umiddelbart som en virkelig dårlig idé. Jeg tror nu alligevel, at den bliver sjov at læse, hvis man ikke tager den for mere, end hvad den er. Denne udgave er faktisk en rigtig fin, læderagtig hardback med illustrationer indeni.



Har I læst nogle af ovenstående bøger? Hvilken er den bedste bog, I har anskaffet jer på det sidste? J


8 kommentarer:

  1. Rigtig spændende at du skal læse 'The Road' ifm. studiet. Det er en barsk historie - så er du advaret - men giver man sig tid og ro, når man læser den, så er det en ret interessant læseoplevelse. Det er dog virkelig også en bog, der skiller vandene - enten elsker folk den - eller også hader de den! (jeg håber selvfølgelig, at du hører til første kategori :-))


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, at du finder den interessant :) Jeg skal nok give en tilbagemelding, når jeg har læst den. Har nemlig også både hørt at den er barsk og deler vandene, så jeg er rigtig spændt på den! :) Jeg er også ret glad for, at det er i forbindelse med studiet jeg skal læse den, så der bliver gået lidt mere i dybden med den.

      Slet
  2. Jeg kunne virkelig godt lide 'Beastly'. Jeg læste den egentligt kun, fordi jeg nød filmen - men bogen var, som næsten altid, MEGET bedre! :')

    'Talon' glæder jeg mig til, at høre hvad du synes om. Jeg er stor fan af Kagawas serie 'The Iron Fey' og har også længe overvejet at læse 'Talon'. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt at høre, at du kunne lide 'Beastly' :) jeg glæder mig også til at læse den!
      'Talon' er jeg også ret spændt på, for jeg har aldrig læst noget af Kagawa før, selvom jeg også tit har overvejet 'The Iron Fey' serien. Men hvis du er fan af Kagawa, lyder det lovende :D

      Slet
  3. Har desvære ikke læst nogle af dem, men fik lidt inspiration. Lur mig om Bedtime Stories ikke nok skal ende i min indkøbs kur på et tidspunkt. Har faktisk aldrig hørt om den før, men den lyder som en must-have i min bogsamling, så er super glad for at jeg fik læst dette indlæg. Det er sjældent jeg finder bøger jeg har lyst til at ofre nok penge på til at købe dem som nye. Håber at høre mere om den, når du kommer igang med at læse den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er rigtig glad for at høre, at det kunne inspirere! :)
      Bedtime Stories virker til at være en virkelig fin bog, så jeg glæder mig også meget til at komme igang med den, og skal nok give en tilbagemelding, når den er læst :)

      Slet
  4. Jeg er spændt på at høre, hvad du synes om The Road - jeg er helt vild med den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, at The Road er sådan en bog, jeg lige skal gå og tygge lidt på. Er nemlig ikke helt oppe at ringe over den, men der var alligevel noget ved den, der fik mig til at læse videre og tænke længe over den. Skal nok skrive en anmeldelse, når jeg kan formulere en sammenhængende mening om den :)

      Slet