søndag den 27. september 2015

The Sunshine Blogger Award

Tak til TheBookworm’s Closet, som har været så sød at nominere mig til The Sunshine Blogger Award.

Om denne skriver hun:
“The idea of the Sunshine Award is that you nominate bloggers who put a little sunshine in your day, who are positive, creative and inspiring.
Rules:
– Answer the 11 questions from the blogger who nominated you.
– Nominate some wonderful bloggers and write 11 questions for them to answer.”


1. What’s your favorite reading snack?
Jeg spiser egentlig ikke rigtigt imens jeg læser, det kan jeg slet ikke styre :) men vingummibamser kan lige gå, de sviner i det mindste ikke.
2. Have you ever thought that the movie was better than the book?
Neil Gaimans Stardust (undskyld, dette vil nok opfattes som grænsende til blasfemi i nogle kredse). Jeg elskede filmen inden jeg vidste, at den var baseret på en bog, og jeg blev faktisk en lille smule skuffet da jeg læste bogen. Den var ikke dårlig, absolut ikke. Den var bare heller ikke helt dét, som jeg regnede med. Jeg har planer om at genlæse den på et tidspunkt, for det var muligvis det forkerte tidspunkt og grundlag jeg læste den på, så den skal have en chance til.
3. Do you have any fictional crushes?
Ikke ligefrem crushes, men Lucas fra Easy af Tammara Webber virker da meget sød ;)
4. Imagine there are no more physical books (the horror!), which would you choose: e-book or audio book?
E-bøger! Mine tanker vandrer og jeg mister koncentrationen for ofte til at en lydbog kan holde mig fanget. I en e-bog kan jeg hurtigt bladre tilbage og skimme en passage jeg læste i et ukoncentreret øjeblik.
5. Favorite place to read?
Hjørnet af min sofa, med masser af tæpper og puder!
6. You have to dress up like a literary character, which one do you choose?
Haha, da jeg boede i USA var jeg tæt på at købe en Cheshire Cat jumpsuit til Halloween. Ærgrer mig stadig lidt over at jeg ikke gjorde alvor af det, for det er da det perfekte kostume!
7. Have you ever tried to write fiction yourself?
Ikke sådan for alvor. Jeg vil gerne, og ved egentlig heller ikke, hvad der holder mig tilbage. Lige pludselig sker det :)
8. Tea or coffee?
Jeg er ret kræsen med drikkevarer, og drikker hverken kaffe, te, kakao, danskvand eller cola. Iskaffe kan jeg vældigt godt lide, men det består jo også mest af mælk og sukker, og kan nok ikke helt betegnes som rigtig kaffe.
9. Do you feel you connect more with people who read books than with people who don’t?
Det har jeg faktisk aldrig rigtigt tænkt over. Jeg elsker at snakke om bøger og læsning med folk tæt på mig, men jeg tror ikke det har den store betydning for hvor godt vi kommer ud af det :)
10. Have you ever brought a book on a date?
Nej :)
11. What’s the best thing about blogging?
At dele mine læseoplevelser med andre, og læse om deres. Folk er simpelthen så søde og positive!



Jeg vil gerne nominere disse bloggere, som jeg elsker at følge med hos:
Boghjørnet
Wondrous Bibliophile
Readers Wall
Kære Dig
Cautious


Jeg håber, at I har lyst til at lege med og besvare disse 11 spørgsmål:


1. Hvilken er din ultimative yndlingsbog, hvis du kun må vælge én?

2. Er der en bog, du bliver ved med at udsætte at læse? Og hvorfor?

3. Dømmer du bøger på deres forsider?

4. Hvilket er dit vildeste bogkøb nogensinde?

5. Hvilken bog har skuffet dig mest?

6. Hvad fik dig til at starte med at blogge?

7. Foretrækker du hardback eller paperback?

8. Foretrækker du at læse bøger på dansk eller engelsk?

9. Hvis du kunne gøre en fiktiv karakter virkelig, hvem skulle det så være?

10. Hvilken fiktiv verden ville du helst bo i?

11. Hvilken forfatter drømmer du om at møde?

10 kommentarer:

  1. Lucas <3 Sikke nogle gode svar og tak for tagget - jeg vil selvfølgelig gerne lege med! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt, jeg glæder mig til at læse dine svar! :D

      Slet
  2. Hvor hyggeligt at læse dine svar - og sikke gode spørgsmål du har fundet på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, jeg har ikke på noget tidspunkt før overvejet at tjekke spamfilteret på bloggen, men på en eller anden måde var denne kommentar endt der, og jeg har derfor først opdaget den nu, det beklager jeg meget!

      Men tusind tak for at du taggede mig, det var en fornøjelse at svare og finde på nye spørgsmål! :)

      Slet
  3. Sikke nogle interessante svar! Og tak for nomineringen. Jeg skal nok lige prøve at få taget mig sammen til at få besvaret dine gode spørgsmål :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt at du vil være med! :D og ingen stress, du kan bare gøre det, når du har tid :) jeg glæder mig til at læse dine svar!

      Slet
  4. Mange tak for nomineringen. Uh, nogle af dem må jeg altså lige gå lidt i tænkeboks med, kan jeg mærke. Alle de svarmuligheder altså. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ja, indimellem er det nødvendigt med tænkeboks :D jeg glæder mig til at læse dine svar :)

      Slet
    2. Jeg lover, de kommer i næste uge. :)

      Slet
    3. Det lyder godt, men ingen stress, bare når du har tid :D

      Slet