mandag den 15. august 2016

Bloggerbrunch med Katja Berger


Lørdag d. 13. august var jeg og en masse andre søde bogbloggere inviteret til bloggerbrunch hos forlaget Dreamlitt i bogbutikken Bogdrømme i Vejle, for at fejre udgivelsen af Katjas forfatterdebut, De 7 synder.

Efter lækker mad og hyggesnak, holdt Katja et rigtigt interessant oplæg om sin vej til udgivelse.
Som teenager oplevede Katja en frygtelig periode med mobning, hvor læsning og skriveri blev en redning, og idéen til Kane og en verden med mere end én gud og syv synder begyndte at spire. Nogle af de scener hun skrev dengang, er faktisk med i den færdige bog, bl.a. en af skovene, Kane færdes i. De 7 synder er en klassisk fantasybog om 16-årige Kane, og når Katja fortæller om bogen, lyder den virkelig lovende.



Hun har tænkt meget over, hvordan mennesker tænker om sig selv, hvordan man i tankerne piller sig selv ned, nok netop fordi det var tanker som disse, hun selv havde i perioden med mobning. Især også hvordan handlinger har konsekvenser, og det fantastiske budskab om, at hvis alle kom med komplimenter i stedet for kritik, ville verden være et meget bedre sted.

Udgivelsesprocessen har været langsommelig, med en blanding af ventetid, afslag og nogle gange slet ingen svar. Heldigvis lykkedes det til sidst at finde det perfekte match i det lille forlag Dreamlitt, hvor Katja hele vejen igennem har været med i processen med redigering og gennemarbejdning.

Med coveret har hun også selv haft en stor finger med i spillet. Hun valgte selv, hvem der skulle stå for at skabe det, men der skulle et par forsøg til, hvor der måtte sendes flere siders worddokumenter med rettelser frem og tilbage, inden bl.a. Kanes hår og Aishas kjole var som det skulle være. Vi fik lov at kigge på de forskellige versioner af coveret, der har været til overvejelse undervejs, og til sidst fik vi et smugkig på det endelige cover, som bliver afsløret d. 17. august. Det er blevet SÅ flot!

Historien er en ener. Der kommer ikke flere bøger om Kane, men Katja ville ikke afvise, at hun måske vender tilbage til universet senere. Lige nu skriver hun på første bog i en trilogi, som også lyder som et spændende projekt.

Jeg glæder mig så meget til at læse Kanes historie, og er virkelig glad for at have fået lov at være med til at fejre Katjas forfatterdebut. Katja var i sin tid den allerførste bogblogger jeg begyndte at følge, inden jeg overhovedet vidste, at der fandtes bogblogs. På den måde kan man sige, at hun introducerede mig til dette fantastiske miljø, som jeg nu selv er blevet en del af. Det er så imponerende og sejt, at hun nu også kan kalde sig forfatter.

Tak til Katja, Dreamlitt og Bogdrømme for det fantastiske arrangement, og tak til de andre søde bogbloggere for hyggeligt selskab.


Bogen De 7 synder udkommer d. 22. september. Katja er at finde til Fantasyfestival iEsbjerg, hvor hun holder pre-release på bogen, så jeg kan kun anbefale jer at smutte forbi og hilse på og købe hendes bog :)


4 kommentarer:

  1. Åh, hvor er du sød Karina. <3 Hvor er det bare det fineste og flotteste indlæg du har fået kreeret, og SÅ fine billeder. Kan jeg hyre dig som personlig assistent og fotograf? Du har formået at tage billeder af mig, som jeg faktisk kan lide. Det sker RET sjældent. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak søde Katja! <3 Det var en fornøjelse at være med på dagen, så jeg er glad for, at det skinner gennem indlægget :)
      Personlig assistent og fotograf lyder som et fedt job, så du siger bare til :D Jeg vil dog ikke tage hele æren for billedet - med godt kameraudstyr og en flot model er det ingen sag at tage gode billeder :D

      Slet
  2. Så fint et indlæg! Det lyder virkelig til, at I havde en god dag :D

    SvarSlet