mandag den 12. oktober 2015

Currently reading #5: Efterårsmagi - en genlæsning af "Harry Potter og De Vises Sten"


Normalt er jeg ikke en genlæser. Selvom lysten ofte er der, vinder de nye bøger på hylderne ofte over de gamle favoritter. I en periode for små 10 år siden genlæste jeg Harry Potter bøgerne igen og igen, men har stort set ikke åbnet dem siden.

Efter en stresset tid på studiet, manglede jeg dog en smule efterårsmagi, som jeg tænkte, at den første bog om Harry Potter måtte kunne levere i efterårsferien. Jeg var lidt spændt på, hvorvidt magien stadig var der, da det er nogle år siden, at jeg sidst har genlæst bøgerne. Især efter den debat, der for nyligt har været (bl.a. hos Paperback Castles) omkring al den hype, der nu er omkring hele universet på de sociale medier, havde jeg brug for at blive bekræftet i, at bøgerne stadig er lige så fantastiske som de altid har været. En tredjedel inde i ”De Vises Sten,” kan jeg konstatere, at jeg som forventet stadig elsker bøgerne, på trods af, at jeg ikke orker hypen og alle tilføjelserne. Hvis Rowling på et tidspunkt udgiver en decideret bog mere til universet, skal jeg nok købe og læse den, ligesom jeg også sukker efter den nye illustrerede udgave. Indtil videre nyder jeg dog min gode, gamle danske udgave.

Hvad læser I for tiden, og er det anbefalelsesværdigt? J

2 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk lige genlæst 'Harry Potter og De Vises Sten' i forbindelse med bog-vlogathon og jeg er også stadig lige så fanget af universet. :')
    Derudover er jeg lige gået igang med en genlæsning af 'The Ocean at the End of the Lane', som virkelig også er magisk og fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt at høre, at du også stadig er lige så fanget af HP universet! :)
      Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at genlæse 'The Ocean at the End of the Lane,' for jeg er ikke sikker på, at jeg fik det optimale ud af den første gang.
      Det der med at genlæse burde jeg bare gøre noget mere :)

      Slet