lørdag den 17. oktober 2015

Dewey's Readathon, oktober 2015: Løbende opdatering


Dette indlæg vil løbende blive opdateret gennem hele læsedøgnet

Nu er dagen her endelig. Kl. 14.00 går Dewey’s Readathon i gang og for mig bliver det første gang, at jeg aktivt deltager. Jeg glæder mig både til at læse, snacke og drikke iskaffe, og følge med hos alle de andre søde bogbloggere.

Min bogstak er i min ubeslutsomhed vokset lidt, men jeg er ret godt tilfreds med udvalget. Der er noget til ethvert humør og træthedstilstand, så jeg er sikker på, at læsedelen nok skal blive fantastisk, uanset hvad jeg ender med at læse.

Snacks, mad og drikkevarer er købt ind, så i princippet behøver jeg ikke at forlade min lejlighed før engang i morgen – selvom lidt frisk luft nok ikke er at kimse af. Jeg har købt rigelige mængder iskaffe og rød sodavand, i går bagte jeg kanelsnegle, jeg har en pizza i køleskabet som er klar til at komme i ovnen så snart jeg bliver sulten ved aftensmadstid. Hindbær, chips og mit yndlingschokolade er også klar, og så har jeg været ekstra ulækker og købt chili cheese nuggets fra Aldi. Så på grovæderfronten mangler der i hvert fald ikke noget ;)

I sidste øjeblik kom jeg i tanke om, at det måske var en meget god idé, at få skiftet de tre pærer der var sprunget i min lysekrone. Det er fixet, så jeg nu rent faktisk også kan se hvad jeg læser. Mit læsehjørne i sofaen er fyldt op med tæpper og puder, mit mest behagelige hyggetøj ligger klar og nu venter jeg egentlig bare på at klokken bliver 14.00 så vi kan komme i gang, for jeg er så klar!

Er I klar til readathon? Skriv endelig hvor jeg kan følge jer i løbet af de 24 timer! :) 


Kl. 13.52: De sidste minutter inden start bruger jeg på at få udfyldt the Introductory Meme:

1) What fine part of the world are you reading from today?
Jeg læser fra min lille lejlighed i Vejle, Danmark.

2) Which book in your stack are you most looking forward to?
Uha, det er svært at sige. 'Talon' af Julie Kagawa er jeg ret spændt på, hvis jeg kan nå den.
3) Which snack are you most looking forward to?
Det hele! Men chokolade er altid godt, så måske det...
4) Tell us a little something about yourself!
Jeg hedder Karina, er 24 og bor i Vejle. Til daglig læser jeg Amerikanske Studier på SDU, og læser generelt mange bøger inden for mange forskellige genrer. Og så har jeg to katte!
5) If you participated in the last read-a-thon, what's one thing you'll do different today? If this is your first read-a-thon, what are you most looking forward to?
Det er mit første readathon! Så jeg glæder mig lidt til det hele og er ret spændt på hvordan det kommer til at gå :)

Kl. 14.46: Så er vi i gang! Min første bog blev 'Beastly' af Alex Flinn. Jeg er nu 55 sider inde i den, og den er indtil videre rigtig god. Nu har jeg også tjekket lidt op på hvad der sker i blogland, og det er super hyggeligt :) jeg har dog været så travlt beskæftiget med min bog, at jeg slet ikke er begyndt at snacke endnu (gisp!).

Kl. 16.58: Endnu en lille pause til at følge med hos alle de andre læsere. Det ser ud til at gå rigtig godt rundt omkring! Jeg er selv nået ca. halvvejs igennem 'Beastly,' og det var virkelig et perfekt valg som første bog. Jeg har også fået spist lidt chokolade og chips siden sidst, og nu er jeg ved at varme lidt pizza. Der hygges, men hvor går tiden dog hurtigt :)

Kl. 20.14: Mørket har for længst sænket sig, og stearinlysene er blevet tændt. Jeg har netop færdiggjort min første bog, og 'Beastly' var virkelig en fantastisk læseoplevelse! En fairy tale retelling af den gode slags. Hermed har jeg indtil videre læst 304 sider. Nu vil jeg opdateres på, hvordan det går hos de andre læsere, inden jeg beslutter mig for den næste bog :)


Kl. 20.53: Efter en del diskussion med mig selv (decisions, decisions...) er valget faldet på 'Winnie-the-Pooh' af A. A. Milne. Jeg glæder mig meget til at læse om plysbjørnen, som jeg desværre aldrig rigtigt stiftede bekendtskab med som barn. Det råder jeg bod på nu.

Kl. 23.16: Sidste side om Peter Plys er læst, og det var en rigtig hyggelig bog. Jeg elsker Peter Plys' kringlede logik og den komisk-melankolske Eeyore kunne jeg ikke lade være med at holde af. Samtidig fik jeg spist lidt sen aftensmad bestående af pizza (Peter Plys og pizza <3). 450 sider i alt er læst, og nu går overvejelserne omkring næste bog i gang (the struggle is real!)


Kl. 23.43: Valget af min tredje bog faldt på 'Han er bare ikke vild med dig' af Greg Behrendt & Liz Tuccillo. Jeg kan ret godt lide filmen, 'He's Just Not That Into You,' som er baseret på bogen, så nu ser jeg frem til et par timer med lidt let chick-lit humor.

Kl. 00.53: Jeg er nu 86 sider inde i 'Han er bare ikke vild med dig,' og den er lidt ensformig. Den er dog temmeligt hurtigt læst, så jeg tror jeg fortsætter med den lidt endnu. Jeg har lige haft en længere Instagram pause, for det havde jeg slet ikke tjekket i dag (gisp!), men nu er jeg også opdateret på den front. Nu vil jeg finde iskaffe frem, da trætheden så småt er begyndt at melde sig.

Kl. 02.39: Chili cheese nuggets kl. 02.30 er genialt, just saying. Jeg er stadig i gang med 'Han er bare ikke vild med dig,' og er nu 162 sider inde. Den er ok, men kører virkelig meget rundt i de samme pointer. Jeg regner dog med at blive færdig med den inden alt for længe. Lige pt. er jeg egentlig frisk nok, så jeg har en lille forhåbning om måske at klare hele natten uden søvn. Det kan selvfølgelig godt være at piben får en anden lyd om et par timer...

Kl. 03.50: 'Han er bare ikke vild med dig' er færdiglæst. Den var ok, til tider sjov, men meget amerikansk og generaliserende. Filmen er virkelig meget bedre, men er til gengæld også kun løst baseret på bogen. Bogen er ikke som sådan fyldt med handling, men er nærmere en slags 'selv-hjælpsbog' der forsøger at pille alle fyrenes dårlige undskyldninger fra hinanden som en slags brevkasse, uden at man egentlig får ret meget ud af at læse den... Nu er dilemmaet om jeg skal påbegynde endnu en bog, eller klemme et par timers søvn ind. I alt er jeg oppe på 691 sider.

Kl. 08.00: Omkring ved 04.30-tiden måtte jeg lige tage en lille lur. Og så er jeg virkelig dårlig til at stå op igen, så ca. hver halve time siden har min alarm ringet med gode intentioner og er blevet udskudt, og nu er jeg næsten mere træt end før. Det må læses væk!

Kl. 08.36: Efter lidt blogkiggeri, en kanelsnegl og iskaffe til morgenmad, er jeg efterhånden klar igen. Min næste bog bliver 'Doll Bones' af Holly Black, som jeg håber på at kunne læse færdig på de lidt over fem timer, som er tilbage af læsedøgnet.

Kl. 08.45: Jeg opdagede lige, at jeg er en af de heldige vindere på Dewey's officielle side i Hour 18! Så er det spændende hvad jeg ender med at vinde :) *happy dance*

Kl. 10.05: 40 sider inde i 'Doll Bones,' men jeg har svært ved at holde fokus. Er så træt, så træt, så det sidste stykke tid er blevet brugt på at følge med i andres læsning i stedet for selv at få læst. Giver læsningen endnu et forsøg.

Kl. 12.04: Læsningen skrider kun langsomt fremad og jeg er nu på side 80. Jeg bruger egentlig mere tid på skiftevis at stirre ud i luften og surfe rundt på nettet. Nu er der dog mindre end to timer til slut, så jeg håber, at jeg kan tage mig sammen til at læse lidt mere.

Kl. 14.01: Klokken har passeret 14.00, hvilket betyder, at mit første readathon nu er slut. Men sikke et hyggeligt døgn det har været! Den sidste halve time har jeg nu ikke fået læst noget, men derimod spist et stykke pizza til frokost og gjort et godt indhug i skålen med chokolade. 

Jeg blev ikke færdig med ’Doll Bones,’ men nåede da 130 sider ind i den, hvilket bringer mit slut resultat op på 821 sider. Det er jeg egentlig ganske godt tilfreds med. Det blev til tre færdiglæste bøger og en halvt færdiglæst. En god blanding af YA, børnebøger og chick-lit. Den længste bog var ’Beastly,’ og til næste readathon kan jeg konstatere, at alt over den længde ikke har noget at gøre i min læsestak, fordi jeg mere eller mindre bevidst gik uden om de længere bøger af frygt for ikke at nå at færdiglæse dem eller ’binde’ mig til en enkelt bog for længe ad gangen. 

Jeg tror dog, at jeg vil holde fast i at udvælge en stor stak med flere valgmuligheder på forhånd, da det fungerede meget godt for mig at have et større udvalg, som alligevel var lidt mere fastlagt end blot at have frit valg på bogreolen. Jeg skal have valgmuligheder, men alligevel ikke for mange ;)

Jeg har hygget mig rigtig meget med at følge med hos andre søde bogbloggere, det har været en fornøjelse! Og jeg vil gerne sige tusind tak til alle jer, som har fulgt med her hos mig. I har alle sammen været med til at gøre læsedøgnet så uendeligt hyggeligt J

Én ting er sikkert: jeg deltager igen i april! Så indtil da må I have det godt, og jeg håber, at vi ses i blogland J


69 kommentarer:

  1. Jeg er så klar - kun ét minut til! :D
    God læsning!

    Mvh.
    www.denlillebogblog.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde! Håber du er kommet godt fra start :D

      Slet
    2. Det har været en fin start - skal snart i gang med bog 2 :-)

      Slet
    3. Ej hvor godt! :D jeg er ca. halvvejs igennem min første bog, så det går lidt langsommere :b

      Slet
    4. Det lyder til, at det går godt hos dig. Har du planer om at være oppe hele natten?

      Slet
    5. Det gør det bestemt også :) det ser også ud til at gå godt hos dig!

      Lige pt. er jeg ikke vildt træt, så hvis det fortsætter sådan, vil jeg forsøge at blive oppe hele natten. Men hvis jeg kender mig selv ret, rammer jeg nok et punkt, hvor jeg skal have et par timers søvn. Nu må vi se :)
      Skal du være oppe hele natten?

      Slet
    6. Nej, jeg endte med at få 4-5 timers søvn midt i det hele og er pænt frisk lige nu. Håber du klarer dig igennem den sidste time :-)

      Slet
    7. Skønt med 4-5 timers søvn og friskhed nu :)

      Jeg tæller efterhånden minutterne til jeg kan lægge mig til at sove med god samvittighed :P men jeg vil lige have det sidste med!

      Slet
  2. Wauw, sikke en stak! Hvor ser det herligt ud. Jeg glæder mig til en dag fyldt med bogsnak & læsning :')

    SvarSlet
    Svar
    1. I hvert fald en meget optimistisk stak! :)
      Jeg glæder mig også til en herlig dag, og håber, at du er kommet godt fra start med din læsning! :D

      Slet
    2. Oh well – der er intet galt med at være ambitiøs ;-)

      Og hvor lyder det bare hyggeligt med 'Beastly'. Jeg har hørt så meget fint om den! Og ja – min læsning går så fint. Det er også rart at starte ud med en yndlingsbog :b

      Slet
    3. 'Beastly' er også rigtig god! Jeg elsker fairy tale retellings :)

      Og hvor er det skønt at høre, at det går så fint med din læsning! Den illustrerede udgave af 'Stardust' ser virkelig perfekt ud! :)

      Slet
    4. Det gør jeg også! Jeg gad godt læse 'Roses' engang ved lejlighed også. Den ser så fin ud, og jeg elsker Skønheden & Udyret-tematikken.

      'Stardust' var virkelig vidunderlig. Historien og illustrationerne er en drøm. Altid :)

      Og ih, du læser Peter Plys! Jeg kunne vitterligt ikke forestille mig et bedre valg. Det er den sødeste historie nogensinde.

      Slet
    5. 'Roses' har jeg faktisk ikke hørt om før, men den lyder også som noget jeg burde overveje at læse engang :)

      Skønt at 'Stardust' endnu en gang var en succes :)

      Peter Plys er virkelig den sødeste historie nogensinde! Kan slet ikke forstå at jeg har ventet så længe med at læse den :)

      Slet
    6. Den lyder i hvert fald virkelig fin!

      Og åh, sådan har jeg det også med 'Den uendelige historie'. Man kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange skønne læseoplevelser, der gemmer sig derude og endnu venter på en!

      Slet
    7. Er glad for, at du havde så god en oplevelse med 'Den uendelige historie' :) det er bare en fantastisk bog!
      Og det er virkelig skønt at tænke på alle de fantastiske læseoplevelser der endnu venter :)

      Nu skal jeg bare have valgt en læseoplevelse til de sidste timer :)

      Slet
    8. Det er det virkelig! Sådan en fin fortælling. Hvad synes du om 'Doll Bones' indtil videre? Personligt blev jeg lidt skuffet over, at den slet ikke var så uhyggelig, som jeg troede, den ville være. Men OK, det er jo også en børnebog.

      Slet
    9. Det med den manglende uhygge i 'Doll Bones' var jeg godt forberedt på (det kan måske ligefrem være, at det er din anmeldelse af den, jeg i sin tid har læst det i). Det er lidt ærgerligt at den på en måde lægger op til noget den ikke er, for forsiden og bagsideteksten er virkelig creepy :) men indtil videre er den nu meget hyggelig at læse og det tegner til at blive et spændende eventyr de tre børn skal ud på.

      Var scenen med hesten i sumpen forresten med i 'Den uendelige historie'? :)

      Slet
  3. Chocolate is always good!

    Have a great readathon!

    http://readerbuzz.blogspot.com/2015/10/my-16th-deweys-24-hour-read-thon.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Chocolate is the best! :D
      Thank you, I hope you'll have a great readathon as well! :)

      Slet
  4. Sikke mange bøger - hep hep hep! :-D God læselyst!

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Skøn bogstak! Rigtig god læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, og i lige måde! :D indtil videre går det i hvert fald strålende :)

      Slet
  6. Puha er næsten ved at få stress over din store bogstak :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det er simpelthen bare for at have noget at vælge imellem :D Regner ikke med at kunne nå at læse mere end 3-4 af dem, hvis det går godt :)

      Slet
  7. SIKKE en stak! :D
    God læselyst - jeg glæder mig sådan til at følge med <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, og i lige måde! :D Glæder mig også til at følge med hos dig <3

      Slet
    2. ÅH det lyder til OG ser ud til at du hygger! :D <3

      Slet
    3. Det gør jeg helt sikkert :D og i lige måde <3

      Slet
    4. HIHI JAAA... VI HYGGER!!!! OG ER OVERTRÆTTE :D

      Slet
    5. Haha, kan godt fornemme det :D synes også at trætheden er begyndt at melde sig lidt, så der må noget koffein og sukker til :D

      Slet
    6. Åh og åbenbart chili-cheese-nuggets?! Hvad er det?! Det lyder savle-værdigt!

      Slet
    7. Det er Aldi's billige version af McD's chili cheese tops ;) mega savle-værdigt og ostet! :D

      Slet
    8. Omnomnom chili-cheese-nuggets! :D <3

      Slet
    9. Tak for et virkelig hyggeligt læsedøgn! Det har været en fornøjelse at følge dig :D

      Slet
    10. Tak og rigtig meget i lige måde :D det har været SÅ hyggeligt!

      Slet
  8. Sikke en fin stak - jeg elsker også at have en del at vælge fra når jeg skal læse :)

    Jeg har kun hørt gode ting om "Beastly", så jeg glæder mig til at høre hvad du synes når du har læst den færdig :)

    Rigtig god fortsat readathon, tiden går nemlig tit meget hurtigere end man forventer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig så skønt med masser af valgmuligheder :)

      Indtil videre er jeg ret begejstret for 'Beastly,' mangler små 70 sider, så er spændt på om den har en rigtig eventyrsslutning ;)

      I lige måde :) Patrick Ness bogen du har færdiglæst lyder virkelig interessant! Er spændt på hvad du vælger som den næste :)

      Slet
  9. Looks like some great books in that stack. Happy reading!

    SvarSlet
  10. Din stak er altså grande! :D MEN HVOR GODT AT DU KAN LIDE 'BEASTLY'! :D Har du set filmatiseringen (den er ikke lige så god, men ret god)? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, altså jeg har slet ingen forhåbninger om at komme i nærheden af at læse alle de bøger ;) jeg er bare så ubeslutsom, at jeg er nødt til at have lidt at vælge imellem, uden at det er hele min bogreol på én gang, hvis det giver mening :)

      JAAAA den var virkelig god :D har desværre ikke set filmatiseringen, men det skal jeg godt nok snart have gjort :D

      Slet
    2. Det er også rigtig fint! :D I hvert fald får du da slugt nogle bøger - you go girl! :D Og pizzaaaa! <3

      Den er en typisk ungdoms-filmatisering, men hyggelig er den i hvert fald. :D

      Slet
    3. Haha, i lige måde! :D det er da også de vildeste slik-anretninger I har kørende, det ser vildt godt ud!

      Typisk ungdoms-filmatisering lyder perfekt! :D

      Slet
    4. Vi går altid all-in! Man må ikke gå ned på snacks! :D

      Og tillykke med prisen! :D

      Slet
    5. Det må man nemlig ikke, det er så vigtigt! :D jeg er en svækling og har ikke engang spist halvdelen af det jeg har købt ind - kunne forestille mig at I også har snacks til flere dage :D

      Tak, det var en mega nice overraskelse at vågne op til :D

      Slet
    6. Det har vi bestemt også - alligevel tænker jeg dog hver gang 'dét her? det er ikke nok!', hvilket egentligt er så typisk mig. :P

      Det kan jeg godt forstå da! :D

      Slet
    7. Hvor har det altså været hyggeligt at følge med i dit læsedøgn - tak fordi jeg måtte! :D

      Slet
    8. Tak og rigtig meget i lige måde! :D glæder mig allerede til næste gang!

      Slet
  11. Sikke en fin stak du har dig! Jeg er også selv vildt dårlig til at begrænse mig, så jeg kan sagtens forstå at man vil have lidt forskelligt at vælge mellem :)

    Dejligt, at "Beastly" var så god, jeg har også udelukkende hørt gode ting! Og så skal du virkelig glæde dig til Peter Plys! Jeg tror faktisk, at bogen kan give noget helt specielt når man læser den som voksen også, fordi man nok bedre forstår de mange underliggende filosofiske tanker. Rigtig god fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg, at du har helt ret i, indtil videre er Peter Plys i hvert fald ganske underholdende :) for nyligt faldt jeg også over en sød lille bog, som en professor har skrevet omkring psykologien i Peter Plys fortællingerne, som jeg tror er rigtig interessant at læse efterfølgende :)

      Slet
  12. Lyder som den helt rigtige hygge til Readathon:0) Sikke en lækker bogbunke du har valgt:0) God læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hygger mig i hvert fald, det håber jeg også, at du gør :) rigtig god læselyst!

      Slet
  13. Åhh Beastly... Jeg har set filmen og kunne virkelig godt lide det moderne twist på en eventyr klassiker, bogen er garanteret endnu bedre, og jeg har nu tilføjet den på Goodreads som 'Want to read'.

    Fortsat god læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig virkelig også til at se filmen, nu hvor jeg har læst bogen :)
      Så håber jeg, at bogen kan leve op til forventningerne når du får den læst :D

      Tak og i lige måde :)

      Slet
    2. Jeg tror helt sikkert at bogen vil leve op til mine forventninger. Jeg oplever tit, at bøger til film er bedre end selve filmen. Jeg siger ikke at filmene er dårlige, men bøger kan ofte noget specielt som andre medie ikke kan.

      Slet
    3. Det har du helt sikkert ret i! :) film og bøger er gode på hver deres måde :)

      Slet
  14. Wow, amazing stack of books! I haven't read any of Julie Kagawa's book, but I've always been curious about them. Good luck with your readathon goals! #TeamMagnolia

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm really excited to read 'Talon,' but I'm not sure if I'll get around to it during this readathon, but soon though! :)

      Good luck with your readathon, I hope you are having a wonderful time :)

      Slet
  15. You have a fantastic stack of books. Glad you've been enjoying your books. I hope you get the chance to read Talon like you want. It's really good. And The Selection is about perfect for a readathon! Hope the rest of it goes well for you!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you! I'm really excited about 'Talon' and 'The Selection,' but I'm afraid they'll have to wait for another day :)
      Hope the rest of the readathon goes well for you too! :)

      Slet
  16. Sikke en bogstak -- jeg er vild med den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det er jeg også! :D
      Jeg håber, at dit læsedøgn går godt :)

      Slet
  17. Sikke en readathon-debut - godt gået :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og i lige måde! Det har været hyggeligt at følge med :)

      Slet