onsdag den 14. oktober 2015

Nye bøger #5: Genbrugsguld



Endnu en gang var jeg rigtig heldig, da jeg besøgte mine to yndlingsgenbrugsbutikker. I starten så det ikke ud til at blive et særligt udbytterigt besøg, men efter jeg spottede den fine illustrerede hardback udgave af Hobbitten til kun 30 kr., gik det lige pludselig stærkt.  





Den lille fine bog Peter Plys og Psykologerne af John Tyerman Williams, som handler om psykologien i bøgerne om Peter Plys måtte også med hjem. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente af den, men forfatteren har en doktorgrad fra Oxford, så mon ikke bogen er fornuftig nok?

Hvor regnbuer ender af Cecilia Ahern har jeg kigget meget på i Føtex, som for nylig havde et tilbud på disse udgaver af hendes bøger. I stedet for 50 kr. i Føtex slap jeg med 5 kr. i genbrugen, hvilket jeg er svært tilfreds med. Jeg kunne godt lide filmen, Love, Rosie, som er baseret på den, så mon ikke jeg også bliver begejstret for bogen.



Kaninbjerget af Richard Adams har jeg længe haft lyst til at læse. Jeg havde egentlig stillet denne udgave tilbage på reolen, for dustcoveret så ikke ud af ret meget. Ved en pludselig indskydelse fjernede jeg det dog, og se lige hvor smuk den var indenunder! Til 5 kr. var der ingen tvivl om, at den skulle med hjem.

Jonathan Strange & Mr. Norrell af Susanna Clarke har jeg hørt, skulle være blevet sammenlignet med Harry Potter bøgerne, så den er jeg meget spændt på at læse (selvom forventningerne nok lige skal justeres lidt alligevel). Desværre er der en flænge i dustcoveret, men bogen er stadig pæn indenunder.



1001 nats eventyr i 16 bind spottede min søster faktisk til mig. Hun havde været så sød at tage med mig, selvom hun normalt ikke kunne være mere ligeglad med bøger (tror nu alligevel hun hyggede sig med at lede efter flotte bøger, hvilket så kom mig til gode!) 150 kr. kostede denne samlede udgave af 1001 nats eventyr, som endda er læderindbundne (måske? Det ligner læder…) med sølvtryk på både forside og ryg, og smukt illustrerede indeni!


Det overrasker mig hver gang jeg besøger genbrugsbutikkerne, hvor fine bøger til meget få penge det lykkes at komme afsted med. Jeg pønser lidt på at gøre det til en månedlig tradition at tage derind, for det er virkelig hyggeligt.


Har I anskaffet jer nogle gode bøger på det sidste? J

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle gode fund du har gjort! Især 1001 nat sukker jeg lidt over nu ;) Og glæd dig til at læse "Hvor regnbuer ender". Den er meeegeeeet bedre end filmen

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også rigtig glad for dem :) 1001 nat var virkelig et kup! Håber du er heldig at opstøve dem engang, de må findes derude i flere eksemplarer!
      Og hvor lyder det godt med 'Hvor regnbuer ender,' nu glæder jeg mig endnu mere til at læse den :D

      Slet
  2. Hold da op, hvor er det nogle skønne fund du har gjort dig!
    Det er en så fin udgave af 'Hobbitten' og åh, 1001 nat!! :')
    Måske burde jeg begynde at gå i genbrugsbutikker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan i hvert fald varmt anbefale at gå i genbrugsbutikker efter bøger, der er ret gode ting indimellem :D det kræver lidt tålmodighed, men du kan altid give det et forsøg :) så håber jeg, at du har heldet med dig.

      Slet
  3. Jeg æææslker også genbrugs bøger :-)
    Sikke et fund du har gjort

    SvarSlet
  4. Wow! Hele 1001 nats eventyr til 150 kr. Det er noget af et kup, og jeg er bare en lille bitte smule misundelig ;) De steder jeg har fundet disse udgaver, har de nemlig været en del dyrere, og derfor er de endnu ikke blevet købt, selvom de simpelthen er så smukke :)

    Jeg elsker forresten også genbrugsshopping efter bøger. Det er bare altid så fedt at kunne komme hjem med en masse skønne bøger til næsten ingen penge. Især fordi man jo ofte virkelig kan finde noget godt, og noget som knapt har været læst før :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1001 nats eventyr var virkelig et kup! :D håber også at du er heldig at finde dem billigt engang, det skal nok lykkes :)

      Ja, det er utroligt hvor fine bøger man kan være heldig at finde, og hvad folk 'smider ud.' Skønt at det så kommer os til gode :)

      Slet