tirsdag den 13. oktober 2015

Forberedelser til Dewey's Readathon, oktober 2015: Bogstakken



På lørdag, d. 17. oktober, afholdes Dewey’s Readathon. Fra kl. 14 sættes hele 24 timer af til læsning, og jeg glæder mig rigtig meget til selv at skulle deltage for første gang. De sidste mange gange har jeg ikke selv haft mulighed for at være med, men derimod hygget mig med at følge med fra sidelinjen på forskellige bogblogs. Denne gang har jeg dog sat hele døgnet af til at kunne deltage.

Min bogstak har jeg haft ret svært ved at sammensætte. Min plan lige pt. er, at tage det lidt som det kommer. I stedet for på forhånd at begrænse mig til en mindre, fastsat stak, har jeg indtil nu udvalgt en lidt større stak, så jeg har mulighed for at vælge efter humør på selve dagen. Jeg har ingen idé om, hvor meget jeg kan nå, men jeg har lagt vægt på, at min stak skal være en god blanding af korte og lange bøger. Hvis jeg kan nå 2-3 af dem, er jeg godt tilfreds.

Mit humør og min læselyst svinger meget, så derfor har jeg også udvalgt en god blanding af forskellige genrer og forfattere, som jeg tror, jeg vil have lyst til at læse. Der er lidt til ethvert humør, så jeg ikke sidder fast i det samme og forhåbentlig kan holde fokus. Stakken kan dog nå at ændre sig (ubeslutsomhed, ubeslutsomhed...)

Jeg glæder mig til at dele mit første Dewey’s Readathon med jer. Jeg er sikker på, at det bliver fantastisk!


Skal I også deltage i Dewey’s Readathon, og hvad har I gjort jer af tanker omkring jeres bogstak? J


8 kommentarer:

  1. Jeg håber, du læser 'Talon', for den overvejer jeg nemlig selv at købe på et tidspunkt :P
    Dewey-bogen er ret hyggelig, så har du brug for noget let læsning undervejs, er den fin at kaste sig over.

    Jeg deltager også og har valgt et tema for min læsning - nemlig gys/horror - det passer jo godt til måneden ;-) Det er en god blanding af noveller, almindelige bøger samt tegneserier, så jeg skulle være godt underholdt under hele eventen.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Talon' regner jeg også med at læse, for er virkelig spændt på den :D og også Dewey-bogen, den virker nemlig så hyggelig!

      Det lyder godt med et tema, og gys/horror passer jo perfekt her op mod Halloween :) jeg glæder mig til at følge med hos dig på lørdag! :D

      Slet
  2. Åh, 'Beastly' - den kunne jeg godt lide! Og 'Raven Boys'. <3 Og 'Peter Plys'! Sikke en fin stak Karina! :')

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg håber sådan at jeg kan nå bare et par stykker af dem :) og jeg glæder mig til at følge med hos dig og Rikke, det så i hvert fald så hyggeligt ud til sidste readathon :)

      Slet
  3. Dejlig fin bogstak du har udvalgt! Det er så rart med lidt at vælge mellem. Jeg har også planlagt, at deltage i år, men ved ikke hvor meget jeg får læst. Glæder mig til, at følge med hos dig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig skønt med lidt blandet, jeg har så svært ved at forudsige hvad jeg får lyst til at læse :)
      Jeg glæder mig også til at følge med hos dig, det bliver så hyggeligt :)

      Slet
  4. Åh, "Peter Plys" håber jeg virkelig, du når. Den er jo så sød! Men derudover virker det som en rigtig god stak! Jeg synes i hvert fald altid, det er rigtig rart med blandede genrer og længder på bøgerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber også, at jeg når Peter Plys, det er jo næsten for dårligt at jeg aldrig har læst den før :) hvis ikke, så skal den i hvert fald snart læses alligevel!

      Tror også jeg bliver glad for at det er så blandet både med genrer og længder, så jeg forhåbentlig kan holde fokus. Og nu er det lige om lidt, det bliver så hyggeligt! :)

      Slet