fredag den 10. juli 2015

Nye bøger #1

Jeg bestilte en ret stor stak bøger denne gang – 24 for at være præcis! – men hvad kan man gøre, når AwesomeBooks kører med 15% rabat på deres i forvejen virkelig billige brugte bøger, og ønskesedlen er vokset helt ud af proportioner?



Doll Bones af Holly Black
Har læst nogle anmeldelser af den, hvor folk gav udtryk for at den ikke helt var hvad de havde forventet, så jeg er spændt på at se hvad jeg synes. Fin er den i hvert fald!

Sheltering Rain  af Jojo Moyes
Jeg har faktisk aldrig hørt om den før, men coveret passer perfekt til mine udgaver af Me Before You og The Girl You Left Behind, så de bliver så fine på reolen. Og så er det jo Jojo Moyes, så det kan vel ikke være helt skidt?

You Had Me at Hello af Mhairi McFarlane
Den skulle være chick-lit når det er bedst, og så er coveret og titlen noget af det sødeste!

Panic af Lauren Oliver
Umiddelbart lyder den lidt som noget i stil med Hunger Games, hvor unge skal kæmpe mod hinanden i spillet Panic.

Forgotten af Cat Patrick
Den handler om en pige, som får sin hukommelse slettet hver nat, og kun kan ’huske’ ting fra sin fremtid.

I Hunt Killers af Barry Lyga
Serien er blevet rost en del, og lyder virkelig spændende, så nu giver jeg den en chance!

Breathe af Sarah Crossan
Det var helt sikkert coveret der fangede mig ved den her, og da jeg så læste hvad den handlede om, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle have den. En verden uden ilt, hvor det koster penge at trække vejret… det lyder interessant! Jeg har et eller andet med dystopiske fortællinger for tiden, så jeg håber at den her kan leve op til forventningerne!

The Knife of Never Letting Go af Patrick Ness
Første bog i en trilogi, som lyder rigtig spændende, og som jeg har hørt en masse godt om.

The Divide (The Secret Circle) af L. J. Smith (written by Aubrey Clark)
Jeg har det egentlig lidt svært med alt det med at forlaget fortsætter L. J. Smiths serier med andre forfattere, og stadig smækker hendes navn på. Men jeg har læst de andre Secret Circle bøger, og kunne egentlig meget godt lide historien, så nu prøver jeg at læse videre.


The DUFF af Kody Keplinger
Jeg har allerede læst The DUFF som e-bog, og elskede den! Det er helt sikkert en bog jeg vil genlæse på et tidspunkt (måske endda snart!), så da det her eksemplar stod til meget billige penge slog jeg til, så jeg kan have den fysisk til at stå i bogreolen (det er bare rarest, ikke?)

A Street Cat Named Bob af James Bowen
Den handler om en kat. Så behøver jeg næsten ikke vide mere. Det skulle være en sød og rørende historie om en mand på gaden og katten Bob, som redder hinanden. Sødt, sødt, sødt!

Penguin’s Little Black Classics
De er så fine, og så var de ekstra billige. Normalt er prisen £0.80, men AwesomeBooks havde sat mange af dem ned til kun £0.56, så jeg skyndte mig at købe dem jeg helst ville have fra serien. Det blev til otte.
The Saga of Gunnlaug Serpent-tongue
On Murder Considered as One of the Fine Arts af Thomas De Quincey
Circles of Hell af Dante
The Beautiful Cassandra af Jane Austen
Sindbad the Sailor
Antigone
af Sophocles
Circe and the Cyclops af Homer
The Fall of Icarus af Ovid

Pinocchio af Carlo Collodi
Jeg har længe gerne ville læse Pinocchio, og Wordsworth Children’s Classics serien er så fin og enkel, så det blev den udgave jeg valgte.

The Graveyard Book af Neil Gaiman
Den her flotte hardback udgave af The Graveyard Book var jeg slet ikke i tvivl om, at jeg var nødt til at eje. Glæder mig til at læse noget mere af Neil Gaiman, da han er en meget rost mand. Han mangler stadig at overbevise mig 100 %, men jeg håber at det snart sker.

Beautiful Disaster af Jamie McGuire
Det her køb var egentlig ikke så overvejet. Flot cover, og bagsideteksten lyder spændende, så må vi se om den er noget ved.

The Lost Hero (Heroes of Olympus) af Rick Riordan
Jeg er begejstret for serien om Percy Jackson and the Olympians, så har længe gerne ville læse denne serie også. Og så er de her hardback udgaver bare så flotte!

The Mark of Athena (Heroes of Olympus) af Rick Riordan
Det er egentlig nummer et og nummer tre i serien jeg har købt. De havde desværre ikke nummer to, men den har jeg bestilt fra Amazon i stedet.

Det blev lidt langt, men det er også en ordentlig stak. Der er lidt til enhver smag og humør



Der kommer i øvrigt snart et indlæg om AwesomeBooks, fordi de virkelig ER awesome! ;) 


Til slut lige en lille gæstestjerne, som var meget interesseret i hvad der foregik da jeg tog billeder!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar